• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95071811252
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اتاق اصناف همدان:

موضوع مبارزه با قاچاق کالا به حوزه اصناف آورده شود

موضوع مبارزه با قاچاق کالا به حوزه اصناف آورده شود

ایسنا/همدان رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه قاچاق کالا بر اشتغال و تولید داخلی ضربه می‌زند، گفت: اصناف همدان کالای قاچاق به فروش نمی‌رسانند بلکه موضوع اصلی قاچاق در جاهای دیگری است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فرسایی‌‎وحید یک‌شنبه 18 مهرماه در همایش سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی در همدان، اظهار کرد: اتحادیه‌هایی که با کالاهای قاچاق در ارتباط هستند تیم‌های بازرسی را تجهیز و آماده کنند و به اعضای خود اهمیت این موضوع را متذکر شوند.

وی با اشاره به نقش تولید داخلی در اشتغالزایی، تصریح کرد: بحث مبارزه با قاچاق کالا اهمیت زیادی دارد چرا که بر اشتغال و تولید داخلی ضربه می‌زند.

وی عنوان کرد: اهمیت موضوع قاچاق برای اصناف باید خیلی مهم باشد چرا که اگر قاچاق صورت بگیرد علاوه بر ضربه بر تولید داخلی، اعتماد به اصناف از بین می‌رود و نظارت به سازمان‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی داده می‌شود.

فرسایی‌وحید با تأکید بر نظارت بر اصناف توسط سازمان نظارت اتاق اصناف، ادامه داد: تشخیص کالای قاچاق کاری تخصصی بوده و باید توسط نیروهای بازرسی و نظارت اصناف صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: هشت ماه پیش به علت مکاتبات برخی سازمان‌ها درباره اصناف در حال ایجاد این ذهنیت بودند که اصناف نمی‌تواند بر خود نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: به تازگی مکاتباتی مبنی بر عدم توانایی حوزه اصناف بر مدیریت خود ارسال می‌شود و اگر رؤسای اتحادیه‌ها در بحث نظارت و بازرسی خوب ورود نکنند، امکان گرفتن حوزه نظارت و بازرسی از اصناف وجود دارد.

فرسایی‌وحید با بیان اینکه نیاز به نظارت دقیق از اتحادیه‌ها و هیئت مدیره و رؤسای کمیسیون‌ها در اصناف دیده می‌شود، گفت: چند ماه پیش برای گرفتن وظیفه نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا از اصناف تلاش شد.

وی با تأکید بر اینکه باید موضوع مبارزه با قاچاق کالا به حوزه اصناف آورده شود، یادآور شد: پس از ابلاغ دستورالعمل بازرسان اتاق اصناف به عنوان ضابط در اتاق اصناف معرفی شدند.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه چند روز گذشته یک‌بار دیگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به حوزه بازرسی در قاچاق اصناف سپرده شد، افزود: طرح تشدید مبارزه با قاچاق در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha