به گزارش ایسنا، در فهرست گروههای حاضر در نمایشگاه و محل استقرار آنها بیشترین تعداد گروههای حاضر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به «سیاسی اقتصادی» با ۹۹، «آموزشی تخصصی» با ۹۸ و «فرهنگی هنری» با 82 رسانه اختصاص یافته است.
همچنین بیشترین متراژ از گروههای رسانهای حاضر در نمایشگاه مطبوعات امسال به گروههای «سیاسی اقتصادی» با متراژ ۱۷۲۸، «آموزشی تخصصی» با متراژ ۱۶۲۰، «عمومی خانواده» با متراژ ۱۳۴۴ و «فرهنگی هنری» با متراژ ۱۱۷۶ اختصاص یافته است؛ بدین ترتیب در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گروههای «سیاسی اقتصادی» و «آموزشی تخصصی» از لحاظ تعداد گروههای حاضر و متراژ غرفهها در صدر جدول هستند.
پس از تردیدها برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال در مصلی یا شهر آفتاب، در نهایت قرار شد همانند سالهای گذشته نمایشگاه در مصلی و در دو طبقه برپا شود؛ که بر اساس جدول اعلام شده، گروههای «ستاد کل نیروهای مسلح»، «سیاسی اقتصادی» و «نشیات دانشجویی» در نیم طبقه و سایر گروهها در شبستان قرار گرفتهاند.
کمیته اطلاعرسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ضمن انتشار جدول «فهرست گروههای حاضر در نمایشگاه و محل استقرار»، نوشته است: «فهرست رسانههایی که حضور خود در نمایشگاه مطبوعات را قطعی کردند همراه با گروه بندی، متراژ نهایی و محل استقرار آنها منتشر شد که بر این اساس، رسانههای گروه سیاسی- اقتصادی با ۱۷۲۸، گروه رسانههای آموزشی - تخصصی با ۱۶۲۰، موسسات مطبوعاتی با ۱۳۸۰ و رسانههای مربوط به گروه عمومی و خانواده با ۱۳۳۰ متر، بیشترین فضای نمایشگاه بیست و دوم را به خود اختصاص داده اند. همچنین مانند سال گذشته، منتخب نشریات دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد، در کنار منتخبی از نشریات متعلق به ستاد کل نیروهای مسلح به صورت تجمیعی در نمایشگاه امسال حضور دارند.»
بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات مبنی بر حضور رسانه مهمان در غرفه سایر رسانهها، رسانههای میزبان تا اول آبان فرصت دارند، رسانههای مهمان غرفه خود را به کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات معرفی کنند تا نام این رسانهها نیز در اطلاع رسانیهای بعدی و همچنین بروشور نمایشگاه ذکر شود.
در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بالغ بر ۸۰۰ رسانه امسال در قالب ۷۰۰ غرفه در نمایشگاه حضور خواهند داشت. امسال علاوه بر حضور موسسات مطبوعاتی که هر کدام با بیش از سه رسانه در نمایشگاه حضور دارند، برای نخستین بار، به رسانههایی که بنابه دلایل مختلف درخواست حضور در یک غرفه را داشتند، امکان ثبت نام داده شد و بسیاری از رسانههای ما امسال مهمان غرفههای یکدیگر هستند به طوری که در نمایشگاه امسال، غرفههایی با حضور ۴ تا ۷ رسانه خواهیم داشت که به نام یک رسانه ثبت نام کردند.
رسانههای حاضر در نمایشگاه امسال برای برگزاری حدود ۲۰۰ نشست اعلام آمادگی کردهاند و دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها ۲۰ نشست تخصصی و کارگاه آموزشی برپا خواهد کرد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه در مصلی تهران برگزار میشود.
انتهای پیام
نظرات