• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95071106240
  • خبرنگار : 71290

موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شد

موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این اصلاحیه ماده 40 قانون مذکور اصلاح و دو تبصره به آن الحاق شد که بر اساس این ماده هر یک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیاز بندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کند و بعد از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی حداکثر تا سه روز پس از افتتاح دوره به هیات رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده فرم امتیازبندی و دستور العمل اجرایی آن بر اساس شاخص‌های تحصیلات، سوابق اجرایی و سوابق نمایندگی مرتبط و سابقه عضویت در کمیسیون ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تصویب هیات رئیسه مجلس تهیه می‌شود و به تصویب جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی می‌رسد.

بر اساس این گزارش طبق تبصره 2 الحاقی به ماده 40 قانون مذکور به منظور آشنایی نمایندگان با سوابق یدیگر معاونت قوانین موظف است همزمان با شروع فعالیت شعب اسامی نمایندگان را به همراه تحصیلات، سوابق اجرایی و سابقه عضویت در کمیسیون‌ها (در صورت برخورداری از سابقه نمایندگی) تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

به گزارش ایسنا، ماده 41 قانون آیین نامه داخلی مجلس و تصبره آن نیز اصلاح شد که بر اساس آن هیات رئیسه پس از دریافت نظرات شعبه و تعیین امتیاز ور تبه بندی نسبت به تکثیر و توزیع گزارش اقدام می‌کند.

نمایندگان معترض می‌توانند ظرف 48 ساعت پس از توزیع گزارش اعتراض خود را نسبت به امتیازها به هیات رئیسه تقدیم کنند تا هیاتی مشترک متشکل از هیات رئیسه مجلس و روسای شعبه با دعوت از نماینده معترض به امتیاز خود ، ظرف 48 ساعت پس از انقضای مهلته فوق به اعتراضات رسیدگی و اعلام نظر کند.

نظر هیات مذکور در مورد امتیاز قطعی است و پس از اتمام این مراحل هیات رئیسه نسبت به تعیین واعلام فهرست اعضای کمیسیون‌های تخصصی بر مبنای امتیازات هر فرد اقدام می‌کند.

همچنین تبصره یک ماده41 قانون آیین نامه داخلی مجلس به این نحو اصلاح شد که پس از اعلام اسامی اعضای کمیسیون‌های تخصصی، در صورتی که هر یک از نمایندگان به کمیسیون انتخاب شده اعتراض داشته باشند می‌توانند ظرف مدت 24 ساعت اعتراض خود را کتبا به هیات رئیسه مجلس تقدیم کنند. تا هیات مشترک فوق‌الذکر با استماع نظرات معترضان و بررسی اعتراض‌های واصله نسبت به تعیین نهایی اعضای کمیسیون‌های تخصصی تا 48 ساعت پس از انقضای مهلت اعتراض اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha