به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، در این باجه امکان دسترسی آسان به کلیه خدمات شعبهای برای شهروندان نابینا و کمبینا با استفاده از دستگاههای برجسته نگار و نمایشگرهای بریل فراهم شده است.
در آیین افتتاح این باجه، نادر خواجه حقوردی، قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اینکه فراهم آوردن امکان دسترسی آسان به خدمات بانکی برای هممیهنان توانخواه جسمی، یکی از رئوس اصلی برنامه مسئولیتهای اجتماعی بانک تجارت است اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این باجه در تسهیل انجام امور بانکی برای هموطنان عزیز نابینا و کمبینا موثر واقع شود.
قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اقدامات بانک تجارت برای دسترسی آسان نابینایان و کمبینایان به خدمات بانکداری الکترونیک گفت: بانک تجارت نخستین بانک کشور است که امکان دسترسی به مهمترین خدمات غیرحضوری خود در پایگاه اینترنتی و موبایل بانک را برای این هموطنان فراهم آورده است و مشتریان نابینا یا کمبینا میتوانند با استفاده از نرمافزارهای دستیار صوتی از خدمات اینترنت بانک و موبایل بانک تجارت نظیر خدمات کارت، انتقال وجه، دریافت کد شبا، دریافت اطلاعات مربوط به خدمات و تسهیلات بانک تجارت و... استفاده کنند.
حقوردی با اشاره به برنامه آینده بانک تجارت برای سفارشیسازی خدمات دستگاههای POS برای نابینایان و کمبینایان گفت: امیدواریم با همکاری سایر بانکها و شرکتهای تامین کننده خدمات بانکداری الکترونیک، دسترسی ایرانیان توانخواه به خدمات بانکی به استانداردهای بینالمللی نزدیکتر شود.
در ادامه این مراسم صادقپور مدیرعامل شرکت دانشبنیان "پکتوس" که در تامین سرویسهای باجه ویژه نابینایان با بانک تجارت مشارکت کرده است، با ارایه توضیحاتی در خصوص چگونگی سفارشیسازی خدمات این باجه برای کمبینایان و نابینایان گفت: تکمیل فرمهای بانکی در این باجه از طریق یک دستگاه برجسته نگار دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل صورت میگیرد و دستیار صوتی نیز برای استفاده از کلیه خدمات این باجه فعال شده است.
وی افزود: مشتریان نابینا و کمبینا برای استفاده از خدمات این باجه به هیچ وجه نیاز به حضور همراه نداشته و میتوانند کلیه عملیات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل تقاضای اعطای تسهیلات و... را با استفاده از دستیار صوتی و چاپگرهای بریل شخصا به انجام رسانند.
انتهای پیام
نظرات