سیدعلیرضا سجادی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا ابراز عقیده کرد: فسخ قرارداد با پیمانکار قطار شهری ازاختیارات کارفرما خارج بوده و به عهده وزیرکشور است.
وی ادامه داد: شرکت سابیر به عنوان پیمانکار خط دوقطار شهری مرتکب خلافی نشده که مشمول فسخ قرارداد شود.
سجادی خاطرنشان کرد:پرونده خط دوقطار شهری با ورود دستگاه قضا به شورای عالی فنی ارجاع داده شده تا رسیدگیهای لازم دراین خصوص انجام گیرد.
مدیر عامل شرکت سابیر گفت: تا زمان رسیدگی به پرونده در شورای عالی فنی هیچ فسخی انجام نشده و کارفرما مسئول تمام ضرر و زیان پیمانکار در زمان تعلیق کار است.
پیمانکار خط دو قطارشهری کرج اظهار کرد: زمانی که حکم نهایی صادر شود از تمام عاملان فسخ قرارداد شکایت میکنیم.
سجادی ادامه داد: اگر کارفرما قادر به پرداخت ضرر و زیان شرکت سابیر که بیش از چند صد میلیارد تومان است، باشد طرح را رها میکنیم و میرویم.
سجادی دربخش دیگری از صحبتهای خود به عدم تامین اعتبار مناسب به عنوان مهمترین دلیل کندی پیشرفت این پروژه اشاره کرد و گفت:شهرداری موظف به تامین 50 درصد اعتبار مورد نیاز این طرح بود و بنا بود 50 درصد دیگر را دولت متقبل شود ولی این اتفاق نیفتاد.
وی تاکید کرد: با وجود مشکلات اعتباری، تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر تونل از میدان امام حسین(ع) تا کمالشهر ایجاد شده و بخش زیادی از ایستگاهها ساخته و بخش زیادی از تجهیزات نیز وارد شده است.
پیمانکار خط دوقطار شهری کرج افزود: با یک حساب سرانگشتی میتوان گفت این پروژه تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.
انتهای پیام
نظرات