• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95060906260
  • منبع : شهرداری تهران

معاون شهردار تهران خبر داد

ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در تهران به شهرداری واگذار شد

ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در تهران به شهرداری واگذار شد

معاون شهردار تهران ضمن اعلام واگذاری ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در تهران به شهرداری، زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 را سوم مهر ماه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،  ناصر امانی در جلسه‌ای با حضور عبدالهی، معاون اجتماعی و فرهنگی و معاونین برنامه ریزی و توسعه شهری و اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه شهر تهران از همکاری نزدیک شهرداری تهران با مرکز آمار در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 خبر داد و نحوه این همکاری را تشریح کرد.

معاون شهردار تهران گفت: سرشماری نفوس و مسکن کل کشور توسط مرکز آمار ایران هر 5 سال یکبار و به منظور اطلاع از کمیت و کیفیت جمعیت و وضعیت سکونت آنها صورت می پذیرد که وظیفه مدیریت و نظارت بر حسن سرشماری در کل کشور با مرکز آمار ایران و وظیفه اجرایی انجام سرشماری در هریک از استانها با استاندار مربوطه و فرمانداری هریک از شهرستانهای عضو آن استان است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: انجام سرشماری در استان تهران می بایستی به مدیریت استانداری و با همکاری فرمانداری صورت پذیرد و شهرداری تهران جهت همکاری با مرکز آمار و همچنین استفاده از این آمار در جهت ارتقاء ارائه خدمات به شهروندان تهرانی به صورت جدی‌تر از گذشته در این طرح حضور خواهد داشت و به نوعی اجرای سرشماری در شهر تهران را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: سرشماری سال جاری در دو مرحله صورت می پذیرد، در مرحله اول به صورت خود اظهاری اینترنتی از تاریخ 3 مهرماه لغایت 24 مهرماه و در مرحله دوم به صورت مراجعه حضوری به منازل با استفاده از تبلت از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه در سراسر کشور و شهر تهران خواهد بود .

در این جلسه عبدالهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم با بیان مطالبی نقش سرای محلات و شورایاری هر محله را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح فرآیند سرشماری با جنب و جوش بیشتر، حساسیت و نظارت جدی‌تری پیگیری می شود که امیدواریم نتایج آن مطلوب تر باشد.

 وی در ادامه تلاش و همدلی مجدانه برای پیگیری این موضوع و بهره گیری از تجربیات مدیران برنامه ریزی و همکاران حوزه اجتماعی و فرهنگی را  در راستای اجرایی و عملیاتی شدن این اتفاق خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، در این جلسه همچنین قائمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به تشریح فرآیند اجرای این سرشماری پرداخت و گفت: با توجه به تراکم جمعیتی شهر تهران کل شهر به 5 بخش تقسیم و مدیریت اجرایی انجام سرشماری در هر یک از این بخش ها به شهرداری تهران سپرده شده است به اینگونه که بخش یک شامل مناطق 5، 21 و 22، بخش 2 شامل مناطق 4، 7، 8 و 13، بخش 3 شامل مناطق 9، 10، 17، 18 و 19، بخش 4 شامل مناطق 1، 2، 3 و 6 و بخش 5 شامل مناطق 11، 12، 14، 15، 16 و 20 می باشد که از پشتیبانی فنی نیروهای مرکز آمار ایران، استانداری و فرمانداری تهران نیز برخوردار خواهند بود.

قائمی در ادامه جلسه به تشریح نقش و سمت هر یک از مدیران در مناطق پرداخت و آخرین توافقات با استانداری، فرمانداری و مرکز امار پرداخت و گفت: قائم مقام شهرداران، معاونین برنامه ریزی و توسعه شهری، معاونین اجتماعی و فرهنگی و مدیران روابط عمومی مناطق در ستاد مدیریت سرشماری شهر تهران درگیر خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha