به گزارش ایسنا، زمان برگزاری این نشست دهم لغایت دوازدهم آبان ماه 1395 مصادف با روز فرهنگ عمومی خواهد بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو سراسری ایران، شبکه ی آموزش سیما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه سوره، موسسه ی آموزشی هدایت میزان، دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دانشکده خبر و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزارکنندگان این همایش هستند. ساختار نگارش مقالات و بیان ایده ها و گزارش ها الف: بخش علمی - پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی ها): در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در 250 تا 350 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در 6000 تا 8000 کلمه نگاشته می شود. ب: ترویجی - کاربردی (گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب): در مرحله اول چکیده گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب مشارکتکنندگان در 150 تا 250 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله ی علمی تخصصی در 3000 تا 6000 کلمه نگاشته می شود. معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده - مقالات برتر ضمن ارائه در پانل های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر خواهد شد. - گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد. - تمامی مقالات و گزارش های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش های علمی همایش درج می شود. جایزهی مقالات، ایدهها و گزارشهای برتر متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی اهداء خواهد شد. مقاله ی برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب نماید نشان سرآمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود خواهد کرد. مهلت ارسال آثار: ارسال چکیده مقالات تا 15 شهریورماه 1395 ارسال متن کامل مقالات تا 15 مهرماه 1395 اهداف: ارتقای حس مسئولیت پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه ای به شکل بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛ معرفی فرصت ها و تهدیدهای رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها و مخاطرات؛ ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت های عمومی در زمینه استفاده از رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای موضوعات و محورها الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛ شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛ تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛ الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛ آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛ سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه ی پایدار؛ جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛ سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛ تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛ سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛ نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛ جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها ث: آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی جایگاه سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛ سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛ سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛ نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی اولویت های مورد تاکید برای ارائه ی مقاله و گزارش های کاربردی رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛ بازی های رایانه ای: بازی های رایانه ای و کنسولی، بازی های تلفن همراه، بازی های بر خط، بازی های جدی؛ رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره ی تلویزیونی نحوهی ارسال آثار علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه ی دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتیhttp://www.saramad.ir مراجعه نمایند. انتهای پیام |
فراخوان همایش ملی سواد رسانهای و مسؤولیت اجتماعی
همایش ملی سواد رسانهای و مسؤولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسؤولیتپذیری عمومی در حوزهی سواد رسانهای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمانهای مسؤول و افراد آگاه» در امر توسعه سواد رسانهای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی پژوهشی و ترویجی کاربردی برگزار میشود.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات