• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95050117363
  • خبرنگار : 71191

شهرداد روحانی در نیاوران نواخت

به یاد جانبازان، زیر نور ماه

به یاد جانبازان، زیر نور ماه

چهارمین شب فستیوال بارانا در مجموعه تاریخی نیاوران با نوازندگی شهرداد روحانی برگزار و به جانبازان و پدرش تقدیم شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۲۶ مردادماه کاخ نیاوران و ۱۲۰۰ نفر مخاطب فستیوال موسیقی در این محوطه‌ی تاریخی، به احترام رهبر ارکستر سمفونیک تهران، در سکوت به تماشای ۱۷ اجرای او و گروهش نشستند. چهار قطعه از این اجراها نیز با تک‌نوازی پیانو توسط روحانی همراه شد.

در آغاز شب چهارم جشنواره بارانا، ابتدا قطعه‌ی «سرزمین مادری» نواخته شد. سپس روحانی درباره آن توضیح داد: قطعه‌ی «سرزمین مادری» را در هشت سال جنگ تحمیلی ساختم، به یاد انسان‌های والایی که با فداکاری‌های‌شان باعث شدند حتی یک وجب از خاک عزیز کشور را از دست ندهیم.

او در ادامه، قطعات «پروانه»، «مادر» و «میدان آزادی» را همراه گروه نوازندگان نواخت و قبل از اجرای قطعه‌ی «میدان آزادی» تأکید کرد که میدان آزادی یکی از مناطق تاریخی مهم است که در آن، اتفاقات تاریخی زیادی رخ داده است.

او همچنین قطعات «قصه‌ی باران» و «بادبادک» را در این کنسرت اجرا کرد.

روحانی همچنین قطعه‌ی «مهتاب» را معرفی کرد و قبل از نواختن آن گفت: اولین‌بار است که این قطعه را زیر نور مهتاب و در کشورم اجرا می‌کنم، این یک اتفاق خوب است.

رهبر ارکستر سمفونیک ایران اجرای پایانی بخش نخست چهارمین شب فستیوال بارانا را به تک‌نوازی با پیانو برای قطعه‌ی «لحظات شیرین» اختصاص داد.

شهرداد روحانی در آغاز بخش دوم کنسرت شب گذشته، به اجرای قطعات «عذرا»، «زیبایی عشق» و«صدایی در شب» پرداخت.

او چهارمین اجرای بخش دوم را بدون معرفی آغاز کرد و در پایان، نام این قطعه را از مخاطبان پرسید. مردم نیز در پاسخ نام «رقص بهار» را بردند.

وی همچنین با اجرای قطعه‌ی «ابدیت»، آن را به پدرش «رضا روحانی» تقدیم کرد.

او سپس به اجرای قطعه «بر فراز آسمان‌ها» به‌صورت تک‌نوازی با پیانو پرداخت و گفت: این قطعه را در ۱۸ سالگی نوشتم و بعدها این اثر برای فیلمی به همین نام استفاده شد.

قطعه‌ی پایانی اجرای روحانی، به «اصفهان» اختصاص داشت که پس از پایان آن و به‌دلیل تشویق زیاد مخاطبان، او و گروهش قطعه «میدان آزادی» را دوباره نواخت.

در چهارمین شب جشنواره موسیقی بارانا، نازلی بخشایش «هارپ»، آرش اسلامی و صابر جعفری «ضربی»، امیر باورچی و آوا شادمانی‌ به ترتیب «ویولن ۱ و ۲»، محمدحسین غریبی «ویلنسل»، دانیال جورابچی «آلتو» و هادی اسماعیلی «کنترباس»، شهرداد روحانی را به‌عنوان آهنگساز، نوازنده‌ی پیانو و رهبر ارکستر همراهی کردند.

از نکات جالب توجه برنامه شب گذشته، ورود بیش از ۲۵ ماشین به داخل مجموعه‌ی فرهنگی - تاریخی نیاوران بود که به‌جز چند مهمان ویژه این جشنواره، بیشتر راننده‌هایی که با اتومبیل به داخل مجموعه وارد می‌شدند، خود را مهمان برخی مسئولان سازمان میراث فرهنگی معرفی می‌کردند. این در حالی است که پیش از این، مسئولان سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بودند که از ورود وسایل نقلیه به داخل محوطه‌های تاریخی در جریان برگزاری این جشنواره جلوگیری می‌شود. همچنین یک پارکینگ اختصاصی مقابل ورودی مجموعه‌ نیاوران وجود دارد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha