• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95050112836
  • منبع : نمایندگی فارس

آغاز به‌کار نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در شیراز

آغاز به‌کار نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در شیراز

ایسنا/فارس نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در بافت تاریخی شیراز در یکی از خانه‌های قدیمی این شهر واقع در خیابان لطفعلی خان زند و به نام اقامتگاه سووشون آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، شامگاه سه‌شنبه 19 مرداد در مراسم آغاز به‌کار نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شیراز، گفت: اکنون 10 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس فعال است.

مصیب امیری با بیان اینکه بیش از 50 متقاضی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در فارس وجود دارد، گفت: با توجه به تقاضاهای زیاد برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و صدور مجوزهای جدید، امیدواریم تا پایان امسال تعداد این اقامتگاه‌ها به 2 برابر افزایش یابد.

به گفته امیری تاکنون 46 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده است و 40 نفر نیز متقاضی ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این روستاها وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه متقاضیان راه‌اندازی اینگونه اقامتگاه‌ها در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، سپیدان، نی‌ریز، استهبان، داراب، فراشبند، پاسارگاد و بوانات را داشته‌اند، افزود: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی کمترین آسیب را برای محیط زیست و محیط‌های طبیعی و بافت تاریخی در بر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه اضافه کرد: یکی از مصداق‌های مهمان‌نوازی ایرانی را می‌توان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی دید.

وی گفت: تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی با هدف توسعه پایدار، احیاء ارزش‌های بومی و سنتی، حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد جامعه محلی، امکان یافت و این مهم از ارکان تاثیرگذار در تاسیس و فعالیت در این حوزه به شمار می‌رود.

او توضیح داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی برخلاف هتل‌های چند ستاره نیاز به صرف هزینه هنگفت برای ساخت ندارد چرا که همان محل زندگی افراد است و اعضای خانواده در اداره آن سهیم هستند و یکی از مقرون به صرفه‌ترین نوع گردشگری است که رونق آن اشتغال و سودآوری را به استان به همراه دارد.

امیری گفت: تنوع در اقامت، ارزان قیمت بودن و تجربه یک زندگی در روستا یا بافت تاریخی شهرها از جمله جاذبه‌هایی است که سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی به سکونت در این اقامتگاه‌ها می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha