• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050110334
  • خبرنگار : 71457

سلیم جبوری: بی‌گناهی‌ام را ثابت می‌کنم

سلیم جبوری: بی‌گناهی‌ام را ثابت می‌کنم

رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که اتحاد گروه‌های عراقی (اهل تسنن) "به صورت گسترده" از او حمایت می‌کند و وی بی‌گناهی خود را ثابت خواهد کرد و مجددا ریاست پارلمان را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق عنوان داشت: تمام آنچه که بیان شد (اتهام‌های مطرح شده از سوی خالد العبیدی، وزیر دفاع) به دور از واقعیت و منطق است. من بی‌گناهی‌ام را ثابت خواهم کرد و دوباره به عنوان رئیس پارلمان به این ارگان بازمی‌گردم.

وی افزود: اتحاد گروه‌های عراقی (اهل تسنن) به نحو گسترده‌ و بسیاری از نمایندگان متحدون از من حمایت می‌کنند.

سلیم جبوری در مورد بیانیه اسامه نجیفی، رئیس ائتلاف متحدون پس از جلسه استیضاح وزیر دفاع تصریح کرد: نجیفی مشخص نکرد که حامی من است یا خیر، اما بیانیه در لابلای خود محتوایی را به همراه داشت که من آن را جانبداری از العبیدی می‌نامم.

وی با بیان اینکه پارلمان با قدرت و اراده به کار خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد که دوره پارلمان کنونی با وجود مشکلات، در سطح قانونگذاری و نظارت به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس پارلمان عنوان داشت: جلسات آتی پارلمان بسیار عادی خواهد بود و در آن دستورکارهایی برای مسائل مهم وجود دارد و این مساله‌ای است که مردم انتظار دارند. رابطه میان پارلمان و دولت نیز طبیعی است و قانونمداری بر آن حکم‌فرما است.

سلیم جبوری همچنین با بیان اینکه استیضاح برای ارتش عراق نیست که جانفشانی‌هایی می‌کند و پیروزی‌هایی را رقم می‌زند، تصریح کرد: برای آنکه پیروزی را تکمیل کنیم، باید افراد فاسد را در وزارت دفاع مجازات کرد.

وی افزود: وزیر دفاع از حضور خود و تریبونی که در اختیار وی در هنگام استیضاح گذاشته شده بود، سوءاستفاده کرد و اظهاراتی را مطرح ساخت که بسیاری از نمایندگان را به این امر واداشت تا بگویند که او برای چه در جلسه استیضاح حضور دارد. براساس قانون، اگر العبیدی بتواند آنچه را که گفته است، ثابت کند از محاسبه نجات پیدا خواهد کرد اما اگر نتواند، از مجازات قانونی و قضایی نجات پیدا نمی‌کند.

جبوری تصریح کرد: من به دستگاه قضا رفتم و دو روز قبل حدود ۱۳ پرونده را به دستگاه قضائی و هیات شفافیت ارجاع دادم که در مورد فساد و تقلب‌ها در اقدامات وزیر دفاع است که از جمله آنها، سندی است که شامل امضای افرادی می‌شود که به کمیسیون امنیت و دفاع آمدند و به ما گفتند که ما این مبالغ را به وزیر دفاع تحویل دادیم و اعضایی در کمیسیون امنیت و دفاع نیز شهادت دادند.

جبوری با بیان اینکه محرمانه بودن جلسه‌ استیضاح نخست وزیر دفاع منتفی شد، تعجب خود را نسبت به این امر ابراز کرد که اعمال ممنوع السفری شامل وزیر دفاع نشد.

رئیس پارلمان گفت: می‌بایست ممنوع السفری بر العبیدی نیز اعمال می‌شد و من درخواستی را برای دور کردن او از وزارت دفاع مطرح خواهم ساخت چراکه او از نفوذ خود در وزارتخانه استفاده می‌کند تا برخی از مسائل مطرح شده در این خصوص را اصلاح کند.

وی در مورد استعفا از منصبش نیز گفت: استعفا دادن در شرایط کنونی فرار کردن است و فرار کردن از اخلاقیات من نیست. من این توانایی را دارم  تا وظایف پارلمان را از سرگرفته و روند آن را اصلاح کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha