• جمعه / ۲۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95040114219
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اصفهان:

فرانسه در چاهی که به دست خود حفر کرده در حال غرق شدن است

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: از قول پیامبر اسلام(ص) آمده است که جنگ با آن کسانی که به «لا اله الا الله» اعتقاد راسخ دارند روا نیست در حالی که آل‌سعود امروز بر روی زنان و مردان مسلمان اعم از شیعه و سنی آتش می‌کشد و از دشمنان اسلام و مسلمین حمایت مادی، تسلیحاتی و معنوی می‌کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته نماز جمعه شهر اصفهان با ابراز قدردانی عمیق از شهرداری، سپاه، بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان برای برگزاری منسجم راهپیمایی حجاب و عفاف اظهار کرد: از تلاش‌های پیگیر همه نهادها سپاسگزارم اما توصیه می‌کنم که در سنوات آینده مسیر و ساعت راهپیمایی‌ها به گونه‌ای انتخاب شود که مخل زندگی سایر شهروندان نباشد و به تحمیل ترافیک‌های سنگین به سایر مسیرهای درون‌شهری منجر نشود.

وی در عین حال برگزاری سالگرد تخریب قبور متبرکه بقیع به دست رژیم آل‌سعود در هشتم شوال را حرکتی خوب  و اقدامی ارزنده توصیف کرد و افزود: این مراسم که به همت سازمان تبلیغات اصفهان در حسینیه رضوی برگزار شد بار دیگر پلیدی و ملعونیت آل‌سعود را ثابت کرد و نشان داد که آن‌ها حتی به آموزه‌های کتب دینی خود نیز پایبند نیستند. 

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در کتب سنیان که مرجع استفاده وهابیان سعودی است از قول پیامبر اسلام(ص) آمده است که جنگ با آن کسانی که به «لا اله الا الله» اعتقاد راسخ دارند روا نیست در حالی که آل‌سعود امروز بر روی زنان و مردان مسلمان اعم از شیعه و سنی آتش می‌کشد و از دشمنان اسلام و مسلمان حمایت مادی، تسلیحاتی و معنوی می‌کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حادثه تروریستی دیشب در «نیس» فرانسه با تأکید بر این‌که این کشور در چاهی که به دست خود کنده اکنون در حال غرق شدن است، تصریح کرد: البته ما راضی به اتفاقات تروریستی اخیر اروپا از جمله در فرانسه نیستیم اما زمانی که این کشور که دم از آزادی بیان و حقوق انسان‌ها می‌زند و از تروریسم و خشونت اعلام انزجار می‌کند در مراسمی گروهک منافقین را به نمایش گذاشته و از آن‌ها تقدیر می‌کند باید منتظر عواقب ترور نیز باشد.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که گروهک منافقین در ایران و جهان مرده و فرتوت یافته است، ادامه داد: زمانی که این گروهک تروریستی در ایران قدرت داشت این خود مردم بودند که با معرفی ولو دادن منافقینی که در همسایگی یا فامیل خود داشتند به حیات مادی و معنوی این گروهک خاتمه دادند. حال امروز فرانسه نیز نتیجه مدارا و حمایت این کشور از تروریسم و افراطی‌گری‌هایی از این دست است.

وی با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام خاطرنشان کرد: در قرون اخیر زن تا 40 سال پیش حق رأی دادن نداشت اما خداوند در عصر پیامبر اجازه بیعت با نبی مکرم خویش را به زنان داده بود. زن در اسلام هرگز به عنوان متاعی برای عرضه به مردان معرفی نشد در حالی که امروز برند کالاها و اجناس با استفاده ابزاری از زیبایی زنان معرفی می شود. 

امام جمعه اصفهان با انتقاد از برخی نمایشگاه‌ها که زنان آرایش کرده به معرفی کالا و خدمات به دیگران اقدام می‌کنند، گفت: سرمایه‌گذاران برندها و مغازه داران در پاسخ به انتقادات دلسوزان می‌گویند بدون استفاده از زنان بازار کم رونق می‌شود در حالی که هدف اسلام ارتقای جایگاه زنان و عزتمند کردن آن‌ها بود به طوری‌که حتی امام علی(ع) در فرازی از نهج‌البلاغه سه صفت غرور، ترس و بخل را برای زنان جایز و حتی لازم می‌شمارد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی با طرح این پیشنهاد که بهتر است هر چه زودتر زمینه جدایی این سازمان با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) فراهم شود، ادامه داد: وظایف سازمان تأمین اجتماعی در مواردی چون رسیدگی به فقرا و تخفیف برای آن‌ها با کمیته امداد هم‌پوشانی دارد و چه بهتر است اگر این سازمان از این پس همه تمرکز خود را برای خدمت‌رسانی به معلولان حرکتی، جسمی و ذهنی صرف کرده و به بیماران و نیازمندانی که شاید سال‌ها در صف خدمت‌رسانی مانده باشند کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha