• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95031713592
  • منبع : نمایندگی ایلام

امربه‌معروف و نهي از منکر موجب رشد جامعه می‌شود

ایسنا/ایلام معاون اجتماعي انتظامي ایلام با تأکید بر ترويج فريضه امربه‌معروف و نهي از منکر به‌منظور ايجاد حساسيت عمومي در برابر گناه، گفت: امربه‌معروف و نهي از منکر، زمینه‌ساز تربيت سالم اجتماعي است. 

«محمدرضا نظري» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهي از منکر، حساسيت عمومي در برابر گناه است که نمی‌گذارد، فرد و جامعه به‌سوی بی‌بندوباری و سقوط پيش برود و يکي از سنت‌های مهم محسوب می‌شود که در هر شرايط قابل‌اجرا است.

وي ادامه داد: جامعه‌ای که در برابر افراد و گروه‌های خويش احساس مسئوليت نکند، آرام‌آرام به‌سوی ناامني پيش خواهد رفت و زمینه‌های رشد، نابود خواهند شد و استعدادها به هدر خواهند رفت و درنتیجه، زمینه‌های ناهنجاری‌های تربيتي به وجود خواهند آمد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام،گفت: امروز وظيفه همه ما در جامعه اسلامي، احياء سنت پسنديده امربه‌معروف و نهي از منكر است و اين سنت پسنديده باعث بالندگي و رشد جامعه اسلامي مي‌شود.

وي با اشاره به این‌که انسان همواره نيازمند تذکر است و اين مسئله به شکل بسيار محسوس و ملموسي بين جوامع بلکه همه انسان‌ها مطرح است، گفت: درواقع امربه‌معروف و نهي از منکر، دو فريضه الهي هستند که بدون آن‌ها تحقق شهري قانون‌مدار و بافرهنگی متعالي امري شبيه به محال خواهد بود.

نظري با اشاره به این‌که امربه‌معروف ونهي از منكر در كاهش موقعيت‌هايي كه انسان را در معرض ارتكاب جرم قرار مي‌دهد، اثرگذار است، خاطرنشان کرد: ضروري است براي داشتن جامعه‌ای سالم و به‌دوراز جرم و گناه اين فريضه الهي در بين خانواده‌ها تقويت شود.

وي با تأکید بر این‌که دین‌داری مردم باوجوداین فريضه الهي شکل می‌گیرد و همه بايد در احياي فرهنگ امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه کوشا باشند افزود: در ماه مبارک رمضان، دل‌های مردم آماده و فضاي تأثیرگذاری آن بيشتر است و وظیفه‌داریم معروفات را در جامعه نهادينه کنيم و از منکرات و قبايح جلوگيري کنيم تا جامعه سالم بماند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha