• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95031711779
  • منبع : مطبوعات

توضیح کمیته ملی پارالمپیک درباره انتقادات وزنه‌بردار معلول از شرایط تمرینی و اردویی

توضیح کمیته ملی پارالمپیک درباره انتقادات وزنه‌بردار معلول از شرایط تمرینی و اردویی

کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به انتقادات مجید فرزین از شرایط اردویی و تمرینی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان تاکید کرد که این اظهارات سراسر کذب است و این ورزشکار به کمیته انضباطی احضار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه مجید فرزین دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن در گفت‌وگویی با ایسنا از وضعیت اردویی و تمرینی تیم ملی گلایه کرد، کمیته ملی پارالمپیک درباره اظهارات نامبرده توضیحاتی را ارائه کرد. متن کامل توضیح کمیته ملی پارالمپیک به این شرح است:

"مجید فرزین وزنه‌بردار دسته 80 کیلوگرم در مصاحبه امروز خود با ایسنا مطالبی را مطرح کرده که نه تنها تشویش اذهان عمومی به حساب می‌آید بلکه دروغگویی محض هم بوده است. این وزنه‌بردار که با تلاش‌های فراوان کمیته ملی پارالمپیک وایلد کارت (سهمیه اعطایی) مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو را کسب کرده، در اظهارات خود عنوان کرده که از بهمن ماه سال 94 نه تنها خودش بلکه دیگر وزنه‌برداران هم هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. لازم به توضیح است که در مجموع برای حضور در چهار اردو مبلغ 60 میلیون ریال معادل با 6 میلیون تومان به حساب شخصی وزنه‌بردار نامبرده واریز شده که تمامی مستندات آن هم موجود است. این کمیته همچنین در تاریخ 10 / 3 / 95 نیز مبلغ 42 میلیون ریال معادل با 4 میلیون و 200 هزار تومان به حساب این وزنه‌بردار واریز کرده است که مجموع رقم واریزی معادل با 10 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود. ضمن اینکه مبلغ 2 میلیون و 700 هزار تومان هم در تاریخ 19 خرداد در حال واریز شدن بود که به دلیل این اظهارات خلاف واقع وی فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

در بخش دیگری از این مصاحبه، فرزین به شدت به نحوه مربی‌گری احمد دلجوان انتقاد کرده و توان فنی این مربی را زیر سوال برده و وی را اصلی‌ترین مانع برای افزایش رکورد خود برشمرده در حالی که این مربی پیش از این 25 سال سابقه در عرصه مربی‌گری وزنه‌برداری دارد و چنین اظهاراتی سراسر خلاف واقع و هتک حرمت نسبت به یکی از مربیان زحمت‌کش عرصه ورزش جانبازان و معلولان به حساب می‌آید.

فرزین در کنار همه این شایعه‌پردازی‌ها، سالنی که برای تمرین در اختیار وزنه‌برداران گذاشته شده را به زندان تشبیه کرده است. لازم به ذکر است بنا به مشاهدات ناظر فنی کمیته ملی پارالمپیک و همچنین رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان آذربایجان شرقی امکانات و خدمات اردوی تبریز در حد مطلوب و قابل قبول بوده است.

کمیته ملی پارالمپیک اظهارات این وزنه‌بردار را سراسر کذب و خلاف واقع می‌داند که تشویش اذهان عمومی را در پی دارد. این وزنه‌بردار باید طی هفته آینده برای دومین بار در 2 سال اخیر در کمیته انضباطی که از سوی کمیته ملی پارالمپیک به همین منظور تشکیل می‌شود حضور پیدا کند تا پاسخگوی اظهارات خلاف واقع خود باشد. ضمن اینکه تا اطلاع ثانوی از جمع اردونشینان اخراج می‌شود".

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات کمیته ملی پارالمپیک درحالی ارائه شده که فایل صوتی اظهارات مجید فرزین موجود است و ایسنا از صحت خبر خود دفاع می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۲:۵۸

با سلام به عنوان کسی که سالها عضو تیم ملی وزنه برداری معلولین بودم اکثر صحبتهای مجید فرزین را تائید میکنم . متاسفانه کسانی طی این 2 سال مسئول این رشته بودن که اصلا هیچ شناختی نسبت به ورزش ندارن چه برسد به وزنه برداری. کمیته پارالمپیک ادعا میکند که کارشناس فنی پارالمپیک از اردو بازدید کرده و امکانات را تائید کردن از آنها این پرسش را دارم که آیا واقعا کارشناس وزنه برداری بودن یا اصلا همچین کارشناسی در اون کمیته حضور داره غیر از افرادی که اصلا هیچ شناختی به ورزش ندارن. در لندن ما قهرمان شدیم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۳

اقای مسئول یه جوری میگی دو میلیون و خورده ای میخواستم بریزم انگار میخواستی از کیسه خلیفه ببخشی خوب حقشه این شخص برای این مملکت ابرو داری کرده افتاد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۶

با سلام .با تایید سخنان اقای فرزین و تشکر فراوان از خبرگزاری ایسنا بخاطر پخش گوشه ای از واقعیت های از فدراسیون معلولین که واقعا فشارها به ورزشکاران ان فدراسیون و عدم انتقاد پذیری مسئولین این فدراسیون و کمیته پارالمپیک که نمونه عدم تحمل انتقاد بجا از عملکرد ضعیف فدراسیون و پارالمپیک.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۰

با سلام.از عکس العمل دیکتاتور گونه پارالمپیک و فدراسیون معلولین و رد تمام سخنان یک قهرمان المپیک می توان دریافت احتمالا سخنان آقای فرزین صحیح بوده است.