• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 95031106805
  • خبرنگار : 71549

چرا بارسلونا گواردیولا را به جای مورینیو انتخاب کرد؟

چرا بارسلونا گواردیولا را به جای مورینیو انتخاب کرد؟

مدیر کل پیشین بارسلونا درباره انتخاب پپ گواردیولا به جای ژوزه مورینیو در سال 2008 صحبت کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از آس، فران سوریانو که در سال 2008 مدیر اجرایی بارسلونا بود، درباره انتخاب پپ گواردیولا به جای ژوزه مورینیو در آن سال توضیح داد.

سوریانو در این زمینه گفت: دو گزینه خوب برای هدایت بارسلونا وجود داشت اما تفاوت زیادی با یکدیگر داشتند. در یک طرف، یک سرمربی باتجربه، موفق و باشخصیت قوی داشتیم و در سمت مقابل، فردی باهوشی که شناخت خوبی از باشگاه داشت نیز در اختیار بود. تنها ایرادش هم کم‌تجربگی او بود.

گواردیولا همیشه ترجیح می‌دهد با گروه کوچکی به صورت مداوم کار کند و در آن ر‌قا‌بت زیادی وجود نداشته باشد. او که با 14 یا 15 نفری که اعتماد کامل به آنها دارد، کار می‌کند. نتیجه‌ این کار بازی با ثبات است. تیمش همچون خانه‌ای است که اختلافات کمی در آن وجود دارد.

استراتژی مورینیو متفاوت است. سرمربی پرتغالی در چلسی، اینتر و یا ر‌ئال‌ ماد‌رید با گروه بزرگی کار می‌کرد. بازیکنان مشهور و باهوشی که برای حضور در ترکیب اصلی، با یکدیگر ر‌قا‌بت کنند.

روش مورینیو برای کارشناسان فوتبالی خیلی جذاب خواهد بود. او اکنون یکی از بهترین سرمربیان جهان است و توانست شیوه مخصوص خودش را در پورتو، چلسی، اینتر و مادرید به اجرا درآورد. این در حالی است که حضورش در سه تیم نخستش بلند مدت نبود.

به نظر می‌رسد شیوه‌ این مربی تغییری نخواهد کرد و پس از قهرمانی، بازهم باشگاه را ترک خواهد کرد.

سرمربی باید حضورش همیشگی و هفتگی داشته باشد. باید همیشه هوشیار باشد. به حریفان، داوران و دیگر چیزها مانند بازی جوانمردانه احترام بگذارد. نباید با رسانه‌ها برخورد کند و یا جنجال به راه بیاندازد بلکه باید تمرکزش را روی بازی و اتفاقاتی که در باشگاه می‌افتد، بگذارد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha