• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95030905378

فراخوان ارسال آثار به همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی»

همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی» از تاریخ 10 الی 12 آبان ماه همزمان با روز فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ انتشار مقالات برتر در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی، ارائه‌ی مقالات منتخب در پانل‌های تخصصی، ارسال گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب برتر به نهادها و سازمان‌های سیاستگذار و حامی، معرفی آثار مذکور در نشریات علمی تخصصی، اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی به برگزیدگان و اهدای نشان سرآمد سواد رسانه‌ای به فردی که بالاترین امتیاز را کسب کند، از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی است.

براساس اعلام روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی،‌ علاقه‌مندان از امروز می‌توانند به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه یا از طریق ارسال آثار به نشانی Mas.Info@Saramad.ir در همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی» شرکت کنند.

متن فراخوان همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی بدین شرح است:

فراخوان «همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی»

زمان: 10 لغایت 12 آبان ماه 1395 مصادف با روز فرهنگ عمومی

همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه‌ی سواد رسانه‌ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه‌ی سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی – کاربردی برگزار می‌شود.

برگزار کنندگان: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو سراسری ایران، شبکه‌ی آموزش سیما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه سوره، موسسه‌ی آموزشی هدایت میزان، دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دانشکده خبر و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

ساختار نگارش مقالات و بیان ایده‌ها و گزارش‌ها

الف: بخش علمی - پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی‌ها):

در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در 250 تا 350 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در 6000 تا 8000 کلمه نگاشته می‌شود.

ب: ترویجی - کاربردی (گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب):

در مرحله اول چکیده‌ی گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب مشارکت کنندگان در 150 تا 250 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله‌ی علمی تخصصی در 3000 تا 6000 کلمه نگاشته می‌شود.

معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده

- مقالات برتر ضمن ارائه در پانل‌های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر خواهند شد.

- گزارش ایده‌ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه‌های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان‌های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد.

- تمامی مقالات و گزارش‌های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش‌های علمی همایش درج می‌شود.

جایزه‌ی مقالات، ایده‌ها و گزارش‌های برتر

• متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی اهداء خواهد شد.

• مقاله‌ی برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب نماید نشان سرآمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود خواهد کرد.

مهلت ارسال آثار

ارسال چکیده مقالات تا 15 تیرماه 1395

ارسال متن کامل مقالات تا 15 شهریورماه 1395

اهداف:

• ارتقای حس مسئولیت پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه‌ای به شکل بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛

• معرفی فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های جمعی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و مخاطرات؛

• ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت‌های عمومی در زمینه استفاده از رسانه‌های جمعی، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای

موضوعات و محورها

الف: سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی

• سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه‌های طرح و گسترش؛

شاخص‌های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه‌ای؛

• تجربه‌های سیاستگذاری سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی؛

• سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی

ب: سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های سواد رسانه‌ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی

• نقد و ارزیابی سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های گسترش سواد رسانه‌ای؛

• الگوها و بایسته‌های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه‌ای؛

• آینده پژوهی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛

• سهم سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی

پ: سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور

• نقش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه‌ی پایدار؛

• جایگاه و کارکرد سواد رسانه‌ای در توسعه؛

• سواد رسانه‌ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛

• تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه‌ای

ت: سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه

• نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه‌ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛

• سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛

• نقش رسانه‌ها در گفتمان‌سازی سواد رسانه‌ای؛

• جایگاه سواد رسانه‌ای در ارتقاء محتوای رسانه‌ها

ث: آثار و نتایج سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی

• جایگاه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛

• سواد رسانه‌ای، منافع عمومی و مسئولیت‌های اخلاقی و انسان دوستانه؛

• سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛

• نقش سواد رسانه‌ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی

اولویت‌های مورد تاکید برای ارائه‌ی مقاله و گزارش‌های کاربردی

• رسانه‌های دیجیتال: رسانه‌های بر خط، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های پیام رسان، تلفن و رسانه‌های همراه و هوشمند، چند رسانه‌ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه‌ای؛

• بازی‌های رایانه‌ای: بازی‌های کم حجم، بازی‌های ویدئویی، بازی‌های آنلاین و بازی‌های لمسی؛

• رسانه‌های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه‌های ملی و ماهواره‌ی تلویزیونی

نحوه‌ی ارسال آثار

علاقه‌مندان جهت ارسال آثار می‌توانند مقالات و گزارش‌های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه‌ی دائمی همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتی www.saramad.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha