• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95030502574
  • خبرنگار : 71552

بازیکن هندبال پاس همدان:

گوشی برای شنیدن اعتراض هندبالیست‌ها نیست

گوشی برای شنیدن اعتراض هندبالیست‌ها نیست

بازیکن تیم هندبال پاس همدان برگزاری لیگ سال جاری هندبال را راضی کننده ندانست و عدم پرداخت مبالغ بازیکنان هندبالی را از نقاط ضعف فدراسیون عنوان کرد.

بابک رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری لیگ هندبال به صورت دو گروهی، اظهارکرد: لیگ سال جاری که به شکل دو گروهی برگزار شد، برای تیم‌ها، اسپانسر‌ها و بازیکنان راضی کننده نبود. اوضاع کلی لیگ هندبال خراب است و اصلا راضی‌کننده نیست.

او در مورد تیم‌های اوت شده گفت: وقفه‌ی زیادی برای بازیکنان تیم‌هایی که در دوگروهی حذف شدند تا لیگ سال بعد به وجود آمد. برای مثال تیم ما در بهمن ماه اوت شد و بازیکنان تا لیگ بعدی حدود 8 ماه در حال استراحت هستند که این استراحت برای بازیکنان خوب نیست.

بازیکن تیم پاس همدان برگزاری لیگ به شکل قبل را بهتر دانست و افزود: برگزاری لیگ به صورت دوره‌ای خیلی بهتر بود. در آن‌صورت تیم‌های پایین جدول هم، تا پایان لیگ برای تعیین رده‌بندی باهم رقابت می‌کردند. اما به دلیل ضعف فدراسیون لیگ امسال دوگروهی برگزار شد و بدون بازی‌های پلی‌آف دو تیم پایین هر کدام از گروه‌ها که کمترین امتیاز را داشتند اوت حساب شدند و مابقی تیم‌ها به مرحله بعدی راه‌یافتند. نتیجه‌ی این برگزاری باعث شد تیم‌های اوت شده نسبت به لیگ سال قبل حدود چهار بازی کمتر انجام دهند که به نفع این تیم‌ها نبود.

او در مورد عدم دریافت مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ هندبال گفت: اکثر تیم‌های هندبال در این لیگ حقوق خود را دریافت نکرده‌اند حتی بازیکنان تیم هیات هندبال هیچ پولی دریافت نکرده‌ است. تیم پاس همدان نیز که سقف قراردادهایش 25 میلیون تومان است مانند خیلی از تیم‌های دیگر این لیگ فقط 30 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کرده‌ است. باشگاه پاس همدان قول مساعد داده بود که تا آخر اردیبهشت ماه مابقی قرارداد بازیکنان را پرداخت کند ولی هیچ پرداختی صورت نگرفته‌ است.

بازیکن تیم هندبال پاس همدان در مورد مشکلات و عدم پرداخت مبالغ قرارداد بازیکنان هندبال تصریح کرد: تیم ثامن‌الحجج که حذف شد و تیم نفت‌ و گاز از تیم‌های غنی لیگ هندبال بوده‌اند و همیشه مطالبات را پرداخت کرده‌اند. ولی سایر تیم‌ها بدون استثنا همیشه در پرداختی‌ها مشکلاتی را برای بازیکنان ایجاد می‌کنند. اکثر تیم‌ها 10 درصد قرارداد را به عنوان مالیات و 15 تا 20 درصد قرارداد را نیز بدون دلیل کم می‌کنند. دو سال قبل برای تیم کاسپین قزوین بازی کردم، در آخر لیگ بدون دلیل، نه در قرارداد قید شده بود و نه توصیفی در مورد آن داده شد حدود 20 درصد از مبلغ قراردادم را کم کرد.

او مشکلات از این دست را ضعف فدراسیون دانست و ادامه داد: این عدم پرداخت‌ها به ضعف فدراسیون برمی‌گردد. اگر فدراسیون برای انتخاب اسپانسرهای لیگ، گزینه‌های مناسب انتخاب کند و از باشگاه‌ها برای پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان وثیقه دریافت کند که در صورت عدم پرداخت مطالبات بازیکنان از وثیقه آن‌ها کم کند شاهد این‌گونه اتفاقات نیستیم.

بازیکن تیم هندبال پاس همدان با بیان این که فدراسیون به خاطر ترس از دست دادن اسپانسر‌ها، طلب دریافت وثیقه نمی‌کند تشریح کرد: فدراسیون می‌ترسد اسپانسر‌های خود را از دست بدهد. ولی از آن طرف فدراسیون با همین‌ کاری که سال‌هاست آن‌را تکرار می‌کند، سبب شده‌ است که برخی تیم‌ها که بودجه درستی ندارند موقعیت حضور در لیگ هندبال را داشته باشند. مانند تیم‌های بهبهان، ارومیه و یا خیلی دیگر از تیم‌ها که در نیمه‌ راه با کمبود بودجه مواجه می‌شوند و از ادامه لیگ کناره‌گیری و انصراف می‌دهند. این‌ها کیفیت لیگ را پایین می‌آورد و سبب می‌شود هندبال پسرفت کند. در نتیجه این پسرفت‌ها، دیگر اسپانسرها میل سرمایه‌گذاری در هندبال را نخواهند داشت و اسپانسر جدیدی در هندبال پا نخواهد گذاشت.

او در پایان با بیان اینکه گوشی برای شنیدن اعتراضات بازیکنان نیست، گفت: هرچقدر هم که ما بازیکنان برای دریافت مبلغ قراردادهای خود به فدراسیون هندبال اعتراض کنیم گوشی برای شنیدن حرف‌های ما وجود ندارد. ما بازیکنان پاس همدان هنوز برای سال جاری شکایت نکرده‌ایم، تا آخر تیرماه باشگاه ما فرصت دارد که پول بازیکنان را پرداخت کند. در صورت عدم پرداخت در پایان تیر ماه می‌توانیم شکایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha