• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95022214093
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی:

از آمار صادرات استان در سال 94 راضی نیستیم

از آمار صادرات استان در سال 94 راضی نیستیم

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با ابراز نارضایتی از آمار صادرات استان بر حل مشکلات این حوزه تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی با ابراز نارضایتی از آمار صادرات استان بر حل مشکلات این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان امروز 22 اردیبهشت ماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی، با بیان این مطلب که از آمار صادرات در سال 94 راضی نیستیم، اظهار کرد: با توجه به مشکلات داخل کشور و بازارهای هدف، استان افت کمتری نسبت به کل کشور در زمینه صادرات داشته، در این راستا باید برنامه صادرات سال گذشته بررسی شده و موارد منفی آن را برطرف کنیم تا برای سال 95 مشکلات تکرار نشود.

وی در خصوص مسائل مالیاتی حوزه صادرات استان گفت: مسئولان این بحث را پیگیری و مشکلات آن را حل کنند، تسهیل در این مسیر به نفع صادرات باید صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که دولت الکترونیک باید در تمامی دستگاه‌ها دنبال شود در خصوص صادرات فنی و مهندسی استان عنوان کرد: با توجه به پتانسیل خراسان رضوی باید در بخش خصوصی و دولتی توجه لازم به این موضوع شود تا از این ظرفیت در جهت بهبود صادرات استفاده کنیم.

رشیدیان در خصوص صادرات کالاهای دانش بنیان خراسان رضوی تصریح کرد: باید روی صادرات این حوزه تمرکز کرده و در جهت بهبود وضعیت آن و افزایش فضای صادرات تفکرات و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بصره را به همه واحدهای تولیدی توصیه می‌کنم، حتما باید به این نمایشگاه به عنوان یک فرصت نگاه کرده و اگر واحدهای تولیدی به دنبال فضاهای جدید برای صادرات هستند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: تکنولوژی، بهره‌وری، آموزش نیروی کارآمد، پایین آوردن تسهیلات بانکی، گمرک و استاندارد باید به صورت مرتبط با هم به نحوی عمل کند که شرایط صادرات بهبود یابد.

رشیدیان در خصوص صادرات حوزه کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی در زمینه صادرات تلاش‌های خوبی داشته ولی در بحث خرید کالاهای تولیدی کشاورزان باید ساماندهی مجدد، همچنین برای حوزه دامی نیز اقداماتی در سال 95 صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شرایط کلیه واحدهای صنعتی که تعطیل و نیمه تعطیل هستند باید مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: با رفع تحریم‌ها زمینه برای فعال سازی ظرفیت‌هایی که باعث افزایش صادرات می‌شود به وجود آمده، همچنین در شرایط کنونی تولید‌کنندگان دستشان از بعضی بازارهای خارجی کوتاه است که می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌ این فرصت را به آنها داد تا محصولاتشان را ارائه داده و در نتیجه بازارهای جدید را به دست آورند.

رشیدیان در خصوص تسهیل مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: برای ما توسعه صادرات اهمیت فراوانی دارد در نتیجه برای راه‌اندازی این حوزه باید راهکارهایی به نفع صادرات، اشتغال و توسعه درآمد استان ارائه شود.

وی ادامه داد: همه واحدها باید تلاش کنند که به درآمد بیشتری برسند، در این راستا بررسی‌های لازم در زمینه استفاده از ضمانت‌های بانکی جهت تسهیل حوزه مالیاتی انجام شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر بررسی آسیب‌شناسی علل و مسائل کاهش صادرات در سال 94 تصریح کرد: در این زمینه باید به صورت عملیاتی برنامه ارائه شود تا در سال جاری بعضی موارد سال گذشته تکرار نشود، همچنین اگر صادرکنندگان نمی‌خواهند بازارهای هدف را از دست بدهند باید بر کیفیت کالای صادراتی حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha