• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95022113411

اُخت شدن با نمایشگاه کتاب

اُخت شدن با نمایشگاه کتاب

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش‌تر راه را طی کرده و حالا به نظر می‌رسد محل جدید برپایی آن یعنی شهر آفتاب دیگر چندان غریبه نیست.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش‌تر راه را طی کرده و حالا به نظر می‌رسد محل جدید برپایی آن یعنی شهر آفتاب دیگر چندان غریبه نیست.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، هرچه به پایان بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب نزدیک‌تر می‌شویم بهتر می‌توانیم به جمع‌بندی واضحی از وضعیت نمایشگاه برسیم.

پیش‌تر تمام نظرات بر اساس پیش‌بینی‌ها ارائه می‌شد اما با نگاه به حضور مردم می‌توان گفت جامعه با محل جدید برگزاری نمایشگاه کتاب اخت شده است.

در همین روز برپایی نمایشگاه کتاب،‌ امیرمسعود شهرام‌نیا قائم‌مقام این دوره از نمایشگاه از حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی نمایشگاه خبر داد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: در مجموع نشاط خوبی در نمایشگاه دیده می‌شود و نگرانی‌هایی که از تعداد بازدیدکنندگان وجود داشت در این‌جا جایی ندارد. خود ناشران نیز از محل جدید و امکانات تقریباً راضی هستند.

از سوی دیگر، احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در بازدید از نمایشگاه کتاب، نمایشگاه کتاب را بهار فرهنگی خواند و اظهار کرد: برخی خانم‌ها در سراشیبی بی‌حجابی هستند. می‌بینیم که مسئولان برگزاری نمایشگاه دغدغه حجاب دارند. باید در نظر داشت تذکر برای حجاب و نهی از منکر باید در چارچوب قانون اعمال شود نه فراتر و خودسرانه، که اگر این اتفاق رخ دهد خود منکر بزرگ‌تری است.

همایون امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: تا روز هفتم نمایشگاه غرفه 12 ناشر تعطیل شده و آن‌ها اجازه حضور در نمایشگاه کتاب سال 96 را ندارند.

او در عین حال تاکید کرد: تمامی آرای صادرشده تا امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) مرتبط با تخلفات صنفی و شکلی بوده و هیچ رأیی در خصوص مسائل محتوایی صادر نشده است.

به گزارش ایسنا در هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران چهره‌هایی چون علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، الهام امین‌زاده معاون حقوقی ریاست جمهوری، سردار رحیم‌صفوی مشاور ارشد مقام معظم رهبری، جواد محقق، اسدالله امرایی، طاهر نوکنده، علی عبداللهی،‌ آبتین گلکار و هوشنگ مرادی کرمانی از حاضران در شهر آفتاب بودند.

نمایشگاه کتاب تهران تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha