• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95020602818
  • خبرنگار : 71368

تشکری با تاکید بر ضرورت ایجاد مترو فاطمی تجریش اعلام کرد

هزار میلیارد تومان، اعتبار احداث خط مترو فاطمی تجریش

هزار میلیارد تومان، اعتبار احداث خط مترو فاطمی تجریش

خط متروی جدیدی قرار است ایجاد شود؛ خط مترو میدان فاطمی- تجریش؛ خطی که براساس اظهارنظر رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر خارج از برنامه بوده و با تخریب درختان کهنسال و پراکنده کردن سفره‌های زیرزمینی موجب تخریب خیابان ولیعصر(عج) خواهد شد، با این حال معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، نظر دیگری دارد و معتقد است این خط مترو برای حفاظت از طبیعات خیابان ولیعصر(عج) لازم و ضروری است.

خط متروی جدیدی قرار است ایجاد شود؛ خط مترو میدان فاطمی- تجریش؛ خطی که براساس اظهارنظر رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر خارج از برنامه بوده و با تخریب درختان کهنسال و پراکنده کردن سفره‌های زیرزمینی موجب تخریب خیابان ولیعصر(عج) خواهد شد، با این حال معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، نظر دیگری دارد و معتقد است این خط مترو برای حفاظت از طبیعات خیابان ولیعصر(عج) لازم و ضروری است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» ایسنا، در مورد خط مترو جدید التاسیس فاطمی تجریش با اشاره به تقاضای بالای مسافر در این مسیر گفت: به دلیل حجم بالای مسافر عملا نیازمند احداث چنین خطی هستیم.

وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر(عج) به لحاظ زیست محیطی استثنایی و جز خیابان‌های انگشت‌شمار در دنیا است گفت: برهمین اساس باید تلاش کنیم تا این خیابان حفظ شود و ایجاد مترو نیز می‌توانند در این راستا کمک کننده باشد چراکه کاهش تردد خودروهای شخصی آسیب کمتری به در ختان وارد می‌کند و قطعا ایجاد تونل مترو در اعماق 40 متری زمین نیز آسیبی و ارتباطی با فضای سبز سطح خیابان ندارد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با حمایت از بخش خصوصی، این بخش می‌تواند به طور جدی به حوزه حمل و نقل که توجیه اقتصادی نیز دارد، وارد شود در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر نقش یک برج ساز در ایجاد این خط مترو گفت: پاسخ این سوال که آیا ایجاد مترو با برج سازی ارتباطی دارد یا خیر؟ پاسخ منفی است چراکه برج سازان براساس ضوابط شهرسازی و کمیسیون ماده 5 و فارغ از اینکه مترویی در نزدیکی پروژه باشد یا خیر، باید کار خود را انجام دهد و اینکه ساخت و ساز را با مترو پیوند دهیم دو موضوع بی ارتباط با یکدیگر هستند.

تشکری هاشمی در مورد میزان اعتبارات این خط نیز گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد لازم نیست برای احداث خط مترو فاطمی - تجریش پایانه بزنیم چراکه یک خط اتصالی بین خط یک، سه و شش است؛ بنابراین هزار میلیارد تومان برای احداث این خط لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha