• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95012812264
  • خبرنگار : 71469

"آزادی" بزرگترین زباله‌دانِ تاریخِ فوتبال

"آزادی" بزرگترین زباله‌دانِ تاریخِ فوتبال

نظافت نیمی از ایمان است، حال که بعضی‌ از مسوولان فوتبالی برایمان خوب نمی‌خواهند، حداقل خودمان به آزادی احترام بگذاریم.

نظافت نیمی از ایمان است، حال که بعضی‌ از مسوولان فوتبالی برایمان خوب نمی‌خواهند، حداقل خودمان به آزادی احترام بگذاریم.

به‌ گزارش خبرنگار ورزشی ‌ایسنا‌، شهرآورد 82 پایتخت یک نقطه تاریک داشت، اتفاقی که همانند قبل باز هم تنها برای آن می‌توان افسوس خورد، آهی سرد کشید و هیچ نگفت که چرا خود ما هم برای خودمان خوب نمی‌خواهیم.

درست است که طبقات اول و دوم ورزشگاه آزادی جایی برای دور ریختن زباله ندارد، اما آیا ما خودمان هم نمی‌توانیم آنچه را تبدیل به زباله کرده‌ایم پاک سازیم تا در انتهای شهرآورد تصویری تاریک و غیر قابل دفاع از فرهنگ و تمدن خود ارائه ندهیم.

قابل درک نیست که چرا در جاده زباله‌هایمان را از ماشین به بیرون پرتاب می‌کنیم، در خیابان به جوی و پیاده راه می‌اندازیم و در طبیعت آنها را رها می‌سازیم. گویی این امر با رفتار ما عجین شده که بخوریم و بیاشامیم، اما هرگز پاک نکنیم، محیطی را که به زباله کریه کرده‌ایم.

دیروز آزادی باز هم شاهد رفتاری ناپسند از سوی هزاران هو‌اد‌ا‌رش بود، باز هم زباله تنها خلعتی بود که بر تن آزادی و سکوهایش به ارمغان آوردیم، ای کاش حال که مسئولان ورزشی به فکر ما نیستند و خبری از صندلی و سطل زباله در گوشه گوشه ورزشگاه نیست، کمی خودمان دلمان برای داشته‌هایمان بسوزد.

تصاویر قابل تامل ایسنا از پسماندهای به جا مانده از هواداران داربی 82:

پسماندهای سرخابی

پسماندهای سرخابی

پسماندهای سرخابی

پسماندهای سرخابی

پسماندهای سرخابی

پسماندهای سرخابی

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۴:۰۲

چنين رفتاري شايسته فرهنگ اصيل ايراني نيست حال اينکه همواره در تمامي اجتماعات اين چنين و تاسف آميزتر در طبيعت مشاهده مي شود. اگرچه تعبيه شدن سطل هاي زباله در ورزشگاه امري ضروري به نظر مي رسد اما تماشگران نيز بايد خودشون مراعات کنند. همه ما عادت کرديم به چنين رفتارهاي ناپسند. اما نمي دانم بالاخره کي الگوي رفتاري سالم و شهروندي و شهرنشيني به کار گرفته خواهد شد؟؟ با دست هاي خودمان کشور را داريم به زباله داني تبديل مي کنيم. به هرحال اين مساله يک مساله فرهنگي است و اصلاح يک فرهنگ غلط ده ها سال و به واقع يک قرن زمان مي برد. باشد که در نسل هاي بعدي زمين شاهد چنين نامهرباني ها از سوي ادميان نباشد. کمپين هاي ايجاد شده در راستاي ترويج فرهنگ تميزسازي طبيعت..محيط زيست يا ورزشگاه و.. نيز تا حدودي به حل بحران ميتواند کمک کند. باشد که رستگار شويم!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۵:۱۹

ما که نفهميديم فرهنگ اصيل ايراني يعني چه. اگر منبعي يا مرجعي براي آن داريد اعلام کنيد تا مطالعه کنيم. چنين مقاله هايي و عکس هايي شايد آن فرهنگ گم شده را به ما نشان بدهد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۶:۱۳

جواب بي احترامي، بي احتراميه. وقتي با تماشاگر اينطوري برخورد ميشه و کمترين امکانات براش فراهم نيست، و قتي که اجازه همراه بردن آب و خوراکي رو نميدن که به چند برابر قيمت توي ورزشگاه به مردم بفروشن، مردم هم خيلي نگران باکلاس بودن نيستن.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۶:۲۳

حالا بگين بهترين تماشاگران دنيا مال ماست

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۹:۲۰

فرهنگ 3000، 5000، 7000 و ... ساله را کاملاً ميشود از اين تصاوير دريافت کرد.