• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95011604521
  • منبع : نمایندگی سمنان

رنگ‌پاشی بر رخساره تاریخ با رنگ‌آمیزی یک برج تاریخی در سمنان

رنگ‌پاشی بر رخساره تاریخ با رنگ‌آمیزی یک برج تاریخی در سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با انتقاد شدید از رنگ‌آمیزی بخش‌هایی از برج تاریخی چهل دختران سمنان گفت: بخش‌های رنگ‌آمیزی شده باید به سرعت پاک شوند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با انتقاد شدید از رنگ‌آمیزی بخش‌هایی از برج تاریخی چهل دختران سمنان گفت: بخش‌های رنگ‌آمیزی شده باید به سرعت پاک شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «آرزو گلکار» با بیان این‌که بخشی از دیوار این برج تاریخی در ایام نوروز و توسط افراد ناآگاه رنگ‌آمیزی شده است، افزود: در ایامی که اداره میراث‌فرهنگی در تدارک استقبال شایسته از مسافران نوروزی بود، دیوار برج چهل دختران رنگ‌آمیزی شد.

وی این امر را موضوعی باور نکردنی دانست و گفت: اگرچه مالکیت معنوی برج چهل دختران با اداره میراث فرهنگی است اما بخشی از محیط این بنا در مجموعه سازمان دانش‌آموزی واقع شده است و این اثر امانتی در دست سازمان دانش‌آموزی است.

گلکار با تأکید بر پاک کردن رنگ از دیوار برج گفت: بخشی از قسمت رنگ شده پاک شده و باید همه بخش‌ها زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی پاک شود.

وی افزود: در دهه‌های گذشته، برای ارتقای امنیت برخی بناهای تاریخی، مدارس را در محدوده این بناها می‌ساختند تا حفاظت بیشتر شوند و بناهای بسیاری در کشور در این شرایط هستند و این در حالی است که سازمان دانش‌آموزی باید از این اثر حفاظت می‌کرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: هر نوع اقدام در خصوص آثار تاریخی ثبت شده باید زیر نظر ادارات میراث‌فرهنگی انجام شود.

وی با ابراز تأسف از موضوع پیش آمده گفت: این امر نشان‌گر عدم آشنایی عده‌ای با آثار تاریخی و بی‌توجهی به نگهداری و حفاظت از میراث فرهنگی است و در صورت اثبات کوتاهی و تقصیر، با متخلفان به شکل قانونی برخورد می‌شود.

بر اساس ماده 564 قانون مجازات اسلامی، هر کس بدون اجازه سازمان میراث‌فرهنگی و بر خلاف ضوابط مصوب اعلام شده از سوی سازمان مذکور به مرمت یا تعمیر، تغییر، تجدید و توسعه ابنیه یا تزئینات اماکن فرهنگی – تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی مبادرت کند به حبس از شش ماه تا 2 سال و پرداخت خسارت‌های وارده محکوم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha