• سه‌شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94122516040
  • خبرنگار : 71191

زمان بازدید از نیاوران و سعدآباد در نوروز

زمان بازدید از نیاوران و سعدآباد در نوروز

در طول تعطیلات عید نوروز سال 1395، مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران همه‌روزه از ساعت 9 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران تاریخ، هنر و میراث فرهنگی کشور است.

در طول تعطیلات عید نوروز سال 1395، مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران همه‌روزه از ساعت 9 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران تاریخ، هنر و میراث فرهنگی کشور است.

به گزارش ایسنا، مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران از اول تا 12 فروردین ماه، هر روز از ساعت 9 تا 19 فعال بوده و فروش بلیت تا ساعت 18 انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، مجموعه نیاوران 29 اسفندماه جاری فعال و روز یکشنبه یکم فروردین سال 1395 از ساعت 12 آغاز به کار کرده و به دلیل برخورداری از فضای سبز همزمان با روز طبیعت در تاریخ 13 فروردین نیز تعطیل است.

نصب تابلوی نرخ ورودی در محل مناسب و در معرض دیدِ بازدیدکنندگان، ساماندهی تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه و ایجاد بوفه‌های موقت در 2 نقطه مجموعه از جمله تسهیلاتی است که این مجموعه برای رفاه حال بازدیدکنندگان نوروزی تدارک دیده است.

کاخ اختصاصی نیاوران و موزه پارچه و لباس‌های سلطنتی، کوشک احمدشاهی، موزه کتابخانه اختصاصی، موزه جهان نما، موزه خودروهای سلطنتی و باغ کتیبه‌ها فضاهایی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در این مجموعه بازدید کنند.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه های شمال شهر تهران است که بناهای آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده و علاقه مندان جهت بازدید در طول نوروز می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت 19 فعال خواهد بود.

بازدید از سعدآباد

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ی فرهنگی سعدآباد نیز در طول تعطیلات عید نوروز سال 1395 هر روز از ساعت 9 تا 19 پذیرای بازدید کنندگان و علاقه مندان تاریخ، هنر و میراث فرهنگی کشور است. و از کم تا دوازدهم فروردین همه‌ی روزها از ساعت 9 تا 19 فعال بوده و فروش بلیت تا ساعت 16:30 انجام می شود.

کاخ موزه های مجموعه در روز 29 اسفندماه جاری فعال بوده و روز یکشنبه یکم فروردین سال 1395 از ساعت 12 آغاز به کار می کند.

همچنین از یکم تا 12 فروردین در مجموعه فرهنگی،تاریخی سعدآّباد میزبان نمایشگاه و جشنواره نوروزی با برنامه های فرهنگی هنری ویژه، است.

این جشنواره در قالب غرفه هایی شامل برنامه های تفریحی و سرگرم کننده، موسیقی سنتی اقوام،برپایی نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه سوغات استانهای مختلف کشور،برپایی سیاه چادر عشایر و برگزاری مسابقات ویژه کودکان با اهداء جوایز در محوطه باغ موزه تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

چاپ 200 هزار نسخه بروشور فارسی و انگلیسی، نصب بنرهای تبریک نوروزی و استقرار استندهای راهنمای بازدید در محل مناسب، فروش بلیت بصورت الکترونیک ساماندهی تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه،پهن کردن سفره های هفت سین در تمامی موزه ها،گل آرایی محوطه باغ موزه و ساماندهی فضای سبز از جمله تسهیلاتی است که این مجموعه برای رفاه حال بازدیدکنندگان نوروزی تدارک دیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha