• سه‌شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94111308504

/ در پی انتشار نظرسنجی مردمی فجر /

چرا اعداد این نظرسنجی اعلام نمی‌شود؟

چرا اعداد این نظرسنجی اعلام نمی‌شود؟

مسوول ستاد جمع‌آوری آرای مردمی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: برای سلامتی فضای شمارش آرا، از انتشار درصد آن‌ها خودداری کردیم.

مسوول ستاد جمع‌آوری آرای مردمی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: برای سلامتی فضای شمارش آرا، از انتشار درصد آن‌ها خودداری کردیم.

علی آشتیانی‌پور در توضیح نحوه‌ی اعلام روزانه‌ی آرای مردمی فیلم‌های امسال جشنواره در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: با نگاهی به تجربیات سال‌های گذشته در خصوص شمارش آرای مردمی و همچنین همفکری با عوامل فیلم‌ها به نتیجه رسیدیم که امسال برای سلامت بیشتر فضای شمارش آرا؛ به جای اعلام درصد و امتیاز دقیق فیلم‌ها، فقط پنج فیلمی که بیشتری امتیاز را گرفته‌اند را به ترتیب حروف الفبا منتشر کنیم.

او ادامه داد: در این رای‌گیری‌ها امتیاز بین فیلم اول و دوم می‌تواند بسیار کم باشد و در روز‌های پایانی جشنواره که رقابت جدی‌تر و آرا تعیین کننده‌تر می‌شود، ممکن است افراد، آرای مردم را به طرز غیرمنصفانه‌ای به نفع خود تغییر دهند.

آشتیانی‌پور با بیان اینکه «ناظران کار خود را انجام می‌دهند و جای نگرانی نیست»، تصریح کرد: همه‌ی اطلاعات و آرای دقیق اخذ شده از فیلم‌ها در ستاد موجود است ولی آن‌ها را تا روز آخر جشنواره که برگزیده این بخش مشخص شده است، منتشر نمی‌کنیم.

رئیس ستاد جمع‌آوری آرای مردمی جشنواره فیلم فجر همچنین خاطرنشان کرد: فردای هر روز، جدولی که پنج فیلم با امتیاز بالاتر روز قبل را مشخص می‌کند، منتشر می‌کنیم.

او همچنین در پایان گفت: مهم این است که این پنج فیلم بدانند در میان فیلم‌های برتر روز گذشته بوده‌اند. همانطور که امروز پنج فیلم با امتیاز بالاتر روز گذشته را در میان 19 فیلمی که به نمایش درآمده بود، منتشر کردیم. این جدول‌ها قرار است به صورت روزانه منتشر شود و در نهایت تا روز سوم که همه‌ی فیلم‌ها تقریبا به یک اندازه به نمایش درآمده‌اند، کامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه سینما نتیجه انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در روز اول جشنواره فجر را در حالی اعلام کرد‌ که برخلاف دو دوره گذشته‌، هیچ درصدی اعلام نشده‌ و فقط اسامی فیلم‌هایی که استقبال شدند به ترتیب حروف الفبا اعلام شدند.

در روز 12 بهمن ماه اولین روز جشنواره فجر به ترتیب حروف الفبا فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی‌، «ایستاده در غبار » محمد حسین مهدویان،«خشم و هیاهوی» هومن سیدی، «زاپاس» برزو نیک‌نژاد، «عادت نمی کنیم» ابراهیم ابراهیمیان فیلم‌هایی بودند که مورد پسند مخاطبان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا‌، در حالی آرای مردمی فجر در روز نخست اعلام می‌شود‌ که در سال‌های گذشته در روز نخست آرای مردمی اعلام نمی‌شد تا چند روز از جشنواره بگذرد و فیلم‌ها همه در سانس‌های مختلف به نمایش دربیایند.

اما امسال برخلاف روال پیشین آرای مردمی از روز نخست اعلام شده است.

جدول آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha