• چهارشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94110704152

بازدید رئیس جمهوری تایوان از جزیره‌ای در دریای چین جنوبی

بازدید رئیس جمهوری تایوان از جزیره‌ای در دریای چین جنوبی

رئیس جمهوری تایوان در میان افزایش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به تشدید تنش‌ها در دریای چین جنوبی به جزایر این کشور در این آب‌ها سفر می‌کند.

رئیس جمهوری تایوان در میان افزایش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به تشدید تنش‌ها در دریای چین جنوبی به جزایر این کشور در این آب‌ها سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مائینگ جئو، رئیس جمهوری تایوان که در ماه مارس از سمت خود کنار می‌رود قصد دارد در مراسم سال نوی چینی اهالی جزیره ایتوآبا شرکت کند.

اکثر ساکنین این جزیره که در دریای چین جنوبی قرار دارد از اعضای گارد ساحلی و نخبگان محیط زیست هستند. بازدید ما اینگ جئو از این جزیره تنها چند ساعت طول خواهد کشید.

ایتوآبا در مجمع الجزایر اسپارتلی قرار گرفته است؛ جایی که ساخت هفت جزیره مصنوعی به دست چین نگرانی‌ها را در سراسر آسیا تشدید کرده و به شدت مورد انتقاد واشنگتن قرار گرفته است.

تایوان اخیرا بازسازی 100 میلیون دلاری بندر این جزیره را به پایان رسانده و فانوس دریایی جدیدی را در آن ساخته است که باند فرودگاه بیمارستان و آب تازه دارد.

مااینگ جئو در حالی به این جزیره سفر می‌کند که حزب توسعه دموکراتیک تایوان در انتخابات اخیر پیروز شد.

دفتر رئیس جمهوری اعلام کرد که از این حزب خواسته نماینده خود را به این سفر اعزام کند اما این حزب گفته قصد این کار را ندارد.

دریای چین جنوبی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های آبی جهان و منبع غنی مواد طبیعی بین کشورهای چین، تایوان، فیلیپین، مالزی، برونئی و ویتنام محل مناقشه است در این میان چین با مطرح کردن مالکیت 90 درصد این آب خشم سایرین را برمی‌انگیزد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha