• سه‌شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94110603462
  • خبرنگار : 71442

پاسخ قائم‌مقام معاون سیما به 2 پرسش ایسنا

بودجه صداوسیما در هیچ دولتی کافی نبوده است

بودجه صداوسیما در هیچ دولتی کافی نبوده است

قائم مقام معاون سیما تصریح کرد: بودجه‌ای که در حال حاضر برای رسانه ملی در نظر گرفته شده، بودجه‌ای نیست که کفاف کارکرد و مأموریت رسانه را بدهد.

قائم مقام معاون سیما تصریح کرد: بودجه‌ای که در حال حاضر برای رسانه ملی در نظر گرفته شده، بودجه‌ای نیست که کفاف کارکرد و مأموریت رسانه را بدهد.

دکتر رضا پورحسین در پاسخ به پرسش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا درباره‌ی بودجه‌ای که دولت به سازمان صداوسیما اختصاص داده است، گفت: این بودجه در شأن فرهنگ و هنر نیست. با توجه به اهمیت فرهنگ و هنر اقتضا می‌کند که بودجه‌ریزی و بودجه‌نویسی برای این ساحت، یک بودجه‌نویسی ویژه‌تری باشد.

او در ادامه مطلب بالا توضیح داد: بودجه رسانه ملی، بودجه‌ای نیست که کفاف کارکرد و مأموریت این رسانه را بدهد. این مساله هم ارتباطی به این دولت و دولت‌های قبل ندارد. به طور کلی تا به حال بودجه‌ای که برای رسانه ملی در نظر گرفته شده است، بودجه‌ای نیست که در شأن فرهنگ و هنر باشد. فرهنگ و هنر به ویژه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی یک جریان رفتارساز، اندیشه‌ساز و نگرش‌ساز است. قاعدتا برای نگرش‌سازی، رفتارسازی و فرهنگ‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی باید هزینه کنیم.

پورحسین همچنین بیان کرد: نمی‌گویم بودجه فعلی صداوسیما بودجه خوبی نیست، اما کفاف کار دستگاه عظیمی مثل رسانه ملی را نمی‌دهد. این مساله شامل دستگاه‌های دیگر هم هست و کمی تابع شرایط، مشکلات و تنگناهای مالی است و فکر می‌کنم افزودن آن بستگی به دغدغه مسئولان دارد. احساس می‌کنم مسئولان باید از تعارف بیرون بیایند و به فرهنگ و هنر توجه جدی‌تری نشان دهند.

قائم مقام معاون سیما در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا سازمان صداوسیما تاکنون درخواستی برای افزایش بودجه داشته است؟ توضیح داد: در سطح کلان صداوسیما، اطلاعی از این درخواست ندارم و هنوز ابلاغ نهایی صورت نگرفته است، اما از طریق تلویزیون ما همیشه درخواست داشته‌ایم که بودجه‌ی بیشتری به سازمان صداوسیما اختصاص پیدا کند؛ البته از یک دهه بیشتر است که هر ساله تکلیف می‌کنند میزانی از بودجه‌ سالیانه سازمان صداوسیما را از طریق آگهی‌های بازرگانی تأمین کنیم.

عملکرد صداوسیما در انتخابات جناحی نبوده است

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا انتخابات پیش‌رو می‌تواند فرصتی باشد که صداوسیما بی‌طرفی خود را ثابت کند؟ گفت:‌ قطعا تا به حال نحوه‌ی کار صداوسیما را نمی‌شود جناحی نامید. اما طبق قانون انتخابات، از زمانی که مشخص می‌شود کسی کاندیدای مجلس است، نمی‌تواند از فرصت رسانه استفاده کند. ما حتی قبل از اینکه اسامی اعلام شود پیش‌بینی‌های خودمان را کرده‌ایم که کسی که کاندیداست نتواند از رسانه استفاده کند؛ بنابراین رعایت کردن این شرایط کار بزرگی است.

پورحسین سپس گفت: در مورد مجلس خبرگان شبکه‌های استانی وقت مشخصی را طبق قانون برای کاندیداهای خبرگان قرار می‌دهند؛ بنابراین قطعا تا به حال این نحوه کار را نمی‌شود جناحی نامید.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور لایحه بودجه سال آینده را با سقف کلی 952 هزار میلیارد تومان به مجلس ارائه کرد که از این مبلغ سهم صداوسیما هزار و 335 میلیارد و 800 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین مجموع بودجه پیشنهادی سازمان صداوسیما با حذف رقم تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، به حدود 1085 میلیارد می‌رسد. این در حالی است که صداوسیما هزینه سالانه‌اش را 3000 میلیارد تومان اعلام کرده است که از این میزان 1400 میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان این سازمان است.

مراسم افتتاح رسمی شبکه تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha