• شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94110300887
  • خبرنگار : 71089

پاسخ چین به نگرانی تایوان

وزارت دفاع چین چند روز پس از پیروزی حزب اپوزیسیون در تایوان با اشاره به ابراز نگرانی این کشور نسبت به برگزاری رزمایش اخیر توسط نیروهای چینی گفت: مردم نباید بیش از حد به اخبار منتشر شده در یک رسانه ملی درباره رزمایش اخیر چین توجه کنند.

وزارت دفاع چین چند روز پس از پیروزی حزب اپوزیسیون در تایوان با اشاره به ابراز نگرانی این کشور نسبت به برگزاری رزمایش اخیر توسط نیروهای چینی گفت: مردم نباید بیش از حد به اخبار منتشر شده در یک رسانه ملی درباره رزمایش اخیر چین توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس انتشار تصاویری از سوی رسانه ملی چین از رزمایش بزرگ این کشور، تایوان روز پنجشنبه نسبت به برگزاری این رزمایش ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع چین در واکنش به نگرانی‌ها روز جمعه اعلام کرد که این کشور رزمایش زمستانی خود را انجام داده است اما تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه این کشور، آرشیوی بوده و به رزمایشهای انجام شده در سال 2015 تعلق دارد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، گزارش اخیر رسانه‌ای خلاصه ای از مانورهای آموزشی انجام شده توسط سربازان چینی در سال گذشته بوده است: "نباید تعابیر دیگری از این گزارش رسانه‌ای انجام شود."

اواخر روز چهارشنبه رسانه ملی چین در گزارشی اعلام کرد که سی و یکمین گروه ارتش این کشور در جنوب شرقی چین در شیامن در نزدیکی تایوان، در روزهای اخیر رزمایشی را برگزار کرده است اما در این گزارش مکان دقیق این رزمایش اعلام نشد.

پس از اعلام این رزمایش در رسانه ملی چین، یک مقام نظامی تایوان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ممکن است این گزارش در راستای ایجاد یک جنگ روانی علیه تایوان باشد تا به این کشور هشدار دهد که مراقب رفتارهایش باشد.

همچنین چین پس از پیروزی حزب اپوزیسیون در انتخابات تایوان در هفته گذشته، نسبت به هر گونه حرکت تحریک آمیزی برای دستیابی به استقلال هشدار داد.

از سوی دیگر آمریکا نسبت به وخیم شدن روابط چین و تایوان ابراز نگرانی کرد. در همین راستا آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با مدیرکل دفتر امور تایوان در پکن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزار ایسنا، حزب دموکراتیک مترقی در انتخابات روز شنبه گذشته تایوان حزب موسوم به ملی‌گرا را که دارای روابط نزدیک‌تری با پکن در طول هشت سال تصدی خود بر دولت بود شکست داد. این نتیجه به عنوان شکستی برای پکن تلقی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha