• جمعه / ۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94110200371
  • خبرنگار : 71496

تهدید مسکو به انتخاب هیاتی جدید از مخالفان برای مذاکره با دولت سوریه

تهدید مسکو به انتخاب هیاتی جدید از مخالفان برای مذاکره با دولت سوریه

مسکو تهدید کرد در صورتی که هیات مخالفان فعلی تغییر نکند، از یک هیات جایگزین برای مذاکره با دولت سوریه حمایت خواهد کرد.

مسکو تهدید کرد در صورتی که هیات مخالفان فعلی تغییر نکند، از یک هیات جایگزین برای مذاکره با دولت سوریه حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان سوری تحت حمایت عربستان روز چهارشنبه لیست خود برای مذاکره با دولت سوریه را اعلام کردند که در آن نام برخی رهبران گروه‌های تروریستی سوریه نیز دیده می‌شود.

مسکو از زبان یک دیپلمات خود اعلام کرد در صورتی که هیئت مخالفان فعلی تغییر نکند و یا این هیات مذاکرات ژنو در اواخر ماه جاری میلادی را تحریم کند، از یک هیات جایگزین از مخالفان سوری برای مذاکره با دولت سوریه حمایت خواهد کرد.

این دیپلمات روس اعلام کرد: تمام تلاش ما بر آن است که هیئت مخالفان سوری که در ریاض تعیین شد،‌ توسعه یافته و مخالفان میانه رو را شامل شود و یا اینکه یک هیات مذاکره کننده جدید تعیین شود.

وی افزود: در صورتی هیئت فعلی،‌ مذاکرات ژنو را تحریم کند، هیئت برای مذاکره با دولت سوریه معرفی خواهد شد.

این دیپلمات روس ادامه داد: روسیه و آمریکا توافق کردند مذاکرات سوریه پیش از پایان ماه جاری میلادی برگزار شود و روز جمعه 29 ژانویه آخرین تاریخ احتمالی برگزاری این مذاکرات است.

ریاض حجاب،‌ هماهنگ کننده مخالفان سوریه پیشتر اعلام کرده بود: بدون برداشتن گام‌هایی برای ابراز حسن نیت از سوی دمشق، هیچ امکانی برای مذاکره با دولت سوریه وجود ندارد.

حجاب در ادامه از تلاش‌های مخالفان سوری برای لغو محاصره مناطق محاصره شده و توقف بمباران مناطق مسکونی پیش از آغاز مذاکرات سخن گفت.

هیئتی که مخالفان سوری برای مذاکرات با دولت سوریه معرفی کرده‌اند، شامل گروه‌های نظامی و در راس آنها محمد علوش، از رهبران جیش الاسلام، اسعد الزعبی، خلبال جدا شده از ارتش سوریه و جرج صبرا، رئیس سابق شورای ملی این کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha