• دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102816897
  • خبرنگار : 71457

امیر قطر در روسیه: امیدواریم مسکو نقش گسترده‌تری در حل بحران سوریه ایفا کند

امیر قطر در روسیه: امیدواریم مسکو نقش گسترده‌تری در حل بحران سوریه ایفا کند

امیر قطر امروز (دوشنبه) در جریان نخستین سفرش به روسیه اظهار امیدواری کرد که مسکو نقش گسترده‌تری در حل و فصل سیای بحران سوریه ایفا کند.

امیر قطر امروز (دوشنبه) در جریان نخستین سفرش به روسیه اظهار امیدواری کرد که مسکو نقش گسترده‌تری در حل و فصل سیای بحران سوریه ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دیدار با سرگئی ناریشکین، رئیس مجلس دومای روسیه با بیان اینکه روابط میان قطر و روسیه بسیار مستحکم است، تاکید کرد که دوحه به این مساله اهمیت می‌دهد که تقویت و تعمیق این روابط ادامه یابد.

امیر قطر با بیان اینکه نقش روسیه در جهان به ویژه در امور خاورمیانه در حال افزایش است، افزود: دوحه بر دوستان روس حساب باز می‌کند تا نقش گسترده‌تری را در پایان دادن به فاجعه‌ای که مردم سوریه در آن به سر می‌برند و در حل و فصل سیاسی این درگیری ایفا کنند.

ناریشکین نیز عنوان داشت که رایزنی‌های سیاسی میان روسیه و قطر می‌تواند به آرام کردن اوضاع متشنج و خطرناک در خاورمیانه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر تمیم به حمد آل ثانی به مسکو مرحله مهمی در تقویت روابط میان روسیه و قطر و در هماهنگی مواضع دو کشور در چارچوب انجمن کشورهای صادر کننده گاز باشد به ویژه اینکه مسکو و دوحه از طرف‌های اصلی شرکت کننده در تاسیس این سازمان بین‌المللی بودند.

قرار است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در کرملین امروز با امیر قطر دیدار و در خصوص مسائل همکاری اقتصادی و اوضاع خاورمیانه گفت‌وگو کند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کرملین نیز آمده است که در این نشست اولویت به افزایش همکاری‌های فراگیر میان روسیه و قطر در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، نیرو و زمینه‌های انسانی داده می‌شود. طبق این بیانیه، پیش بینی می‌شود که دیدگاه‌ها به صورت فراگیر پیرامون مسائل بین‌المللی به ویژه وضعیت در خاورمیانه و شمال آفریقا تبادل کرده است.

امیر قطر روز یکشنبه و بنا به دعوت رئیس جمهوری روسیه سفر سه روزه‌اش به این کشور را آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha