• چهارشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94102313642
  • خبرنگار : 71480

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور:

یک بازرس به‌ازای هر صندوق‌ رای در نظر گرفته شده‌است

یک بازرس به‌ازای هر صندوق‌ رای در نظر گرفته شده‌است

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته توسط هیئت مرکزی در امر بازرسی انتخابات گفت: برای مقابله با آسیب‌های شناسایی شده، در انتخابات پیش‌رو اقداماتی مثل انتخاب بازرسان شعب اخذ رای به ازای هر صندوق یک بازرس در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته توسط هیئت مرکزی در امر بازرسی انتخابات گفت: برای مقابله با آسیب‌های شناسایی شده، در انتخابات پیش‌رو اقداماتی مثل انتخاب بازرسان شعب اخذ رای به ازای هر صندوق یک بازرس در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سامانی در هشتمین جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان، بازرسی انتخابات را مستند به مواد 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و 76 آیین نامه اجرایی مجلس خبرگان دانست و سه شأن اجرای قانون انتخابات، مسئول برگزاری انتخابات و مسئول حسن جریان انتخابات را برای هیئت بازرسی انتخابات برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته طی ادوار مختلف در حوزه بازرسی انتخابات افزود: به منظور انسجام این موضوع، بعد از انتخابات تهیه آیین‌نامه بازرسی انتخابات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سامانی بازرسی انتخابات را حول دو محور محتوایی و شکلی دانست و اظهار کرد: شکل بازرسی انتخابات همان قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و مصوبات است ولی محتوا شامل یکسری مفاهیم، توالی امور، حقوق و تکالیف است. حقوق و تکالیف در امر انتخابات بر دو قسم «حقوق و تکالیف نهادهای عمومی دولتی» که شامل نظارت و اجرا بر اساس قوانین و مقررات انتخاباتی و «حقوق و تکالیف اشخاص که شامل رای‌دهنده و انتخاب شونده» است.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته توسط هیئت مرکزی در امر بازرسی انتخابات مواردی از جمله عدم ارسال به موقع گزارشات توسط بازرسان شعب اخذ رای، عدم نظارت مفید و بجا توسط بازرسان، تعداد بازرسان، عدم پرداخت به موقع دستمزدها را به عنوان آسیب‌های دوره‌های پیشین برشمرد.

سامانی همچنین افزود: با درک این موضوع در انتخابات پیش‌رو اقداماتی نظیر انتخاب بازرسان شعب اخذ رای به ازای هر صندوق یک بازرس، ایجاد سامانه سهبا و برگزاری دوره‌های آموزشی را در جهت رفع برخی از موانع و مشکلات انجام شده است.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور تشریح نحوه اجرای سامانه سهبا، ارتباط لحظه‌ای با شعبات اخذ رای و بازرس شعبه، درج سوابق نحوه اجرای انتخابات، نظارت بر بازرسی، انتخاب بازرسان منظم و دقیق برای سالیان آتی، دریافت مجموعه اطلاعاتی مدون، گزارش بازرسی در پایان انتخابات را از ویژگی‌های مثبت سامانه سهبا دانست.

وی در پایان از مزایای دیگر سامانه سهبا را ارتباط نمایندگان نامزدها از طریق سامانه به هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور و ارتباط مردم جهت ارسال هرگونه شکایت به سامانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha