• پنجشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۴ / ۰۲:۳۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94101709659
  • خبرنگار : 71060

مُهر ابطال بر بسته‌های مکالمه نامحدود موبایل‌ها

مُهر ابطال بر بسته‌های مکالمه نامحدود موبایل‌ها

در حالی که طرح‌های جدید اپراتورهای تلفن همراه تحت عنوان بسته‌های "مکالمه نامحدود" رضایت نسبی مشترکان را به همراه داشت، توقف اجرای آن با دستور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعجب همگان را برانگیخت.

در حالی که طرح‌های جدید اپراتورهای تلفن همراه تحت عنوان بسته‌های "مکالمه نامحدود" رضایت نسبی مشترکان را به همراه داشت، توقف اجرای آن با دستور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعجب همگان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «هدفت را بزن»، «شگفت‌انگیز» و «دکا» عنوان طرح‌هایی است که طی ماه‌های گذشته در قالب آنها اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای مشترکان خود امکان فعال‌سازی مکالمات نامحدود را فراهم کرده بودند، اما مدتی است که این امکان از بین رفته و گفته می‌شود برای مشترکان امکان فعال‌سازی مجدد این بسته‌ها وجود ندارد.

پیش از این در خبرها این‌گونه اعلام شده بود که این اتفاق نتیجه تصمیم رگولاتوری بوده است.

در همین رابطه صادق عباسی شاهکوه - معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد: برای اجرای طرح‌های تشویقی لازم است اپراتورها مجوز سازمان تنظیم مقررات را داشته باشند که همواره مجوزهایی که در این زمینه ارائه می‌شود مدت‌دار بوده و برای آنها یک دایره زمانی در نظر گرفته می‌شود.

وی در عین حال یادآور شد: تعداد این طرح‌ها نیز در طول سال محدود است و براساس پروانه هر اپراتور تنها چند بار در طول سال می‌تواند به ارائه‌ی طرح‌های تشویقی بپردازد و پس از تمام شدن دوره طرح نیز امکان استمرار آن تنها در صورتی مهیاست که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با ادامه‌ی آن موافق باشد.

معاون سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: در خصوص طرح مکالمه نامحدود نیز به نظر می‌رسد این طرح بر روی شبکه اثرات نامطلوبی داشته است و برهمین اساس تصمیم گرفته شده تا زمانی که مشکلات این طرح برطرف نشده، ادامه آن را متوقف کرده و ادامه‌ی اجرای این طرح را به رفع اشکالات آن منوط کنیم.

عباسی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد اینگونه عنوان می‌شود که کاربران با استفاده از این طرح دچار مشکل شده‌اند، یادآور شد: در این خصوص تذکراتی به اپراتورها داده شده و همواره هم در تمام مصوبات این مساله مورد توجه جدی قرار داشته که هر امکانی برای مردم در نظر گرفته می‌شود باید به شکل واضح و شفاف و بدون هرگونه ابهامی اطلاع‌رسانی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید مجدد بر این‌که ادامه اجرای این نوع طرح‌ها به حل اشکالات آنها منوط شده است، اظهار کرد: عمده‌ترین اشکالاتی که در خصوص اجرای این طرح‌ها وجود داشته، اطلاع‌رسانی غیرشفاف به مردم و بحث کیفیت پایین شبکه بوده است، چرا که قرار نیست اجرای این طرح‌ها کیفیت شبکه را کاهش دهد اما در برخی موارد چنین مشکلی ایجاد شده بود.

به هرحال تا اطلاع ثانوی اجرای این طرح‌ها در اپراتورهای مختلف متوقف خواهد شد. البته افرادی که این بسته را در گذشته فعال کرده‌اند تا پایان دوره بسته فعال‌ شده امکان استفاده از این سرویس را خواهند داشت، اما فعال‌سازی چنین سرویسی برای مشترکان جدید امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۶:۰۲

اين طرح بر روي شبکه اثرات نامطلوبي داشته است و برهمين اساس تصميم گرفته شده تا زماني که مشکلات اين طرح برطرف نشده، ادامه آن را متوقف کرده ... اگر مشترک هزينه ها رو با تعرفه ازاد پرداخت ميکردهيچ مشکلاتي بوجود نمي اورد و اين طرح مطمئنن سوداور بوده که تا الان ارائه ميشده...

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۶:۱۱

عمده‌ترين اشکالاتي که در خصوص اجراي اين طرح‌ها وجود داشته،اطلاع‌رساني غيرشفاف به مردم و بحث کيفيت پايين شبکه بوده است... آخ که چقدر دلشون براي مردم مي سوزه، ميگن کيفيت صداي مکالمات کاهش پيدا کرده و ممکنه طرف منظور کسي که پشت خط تلفنه رو نفهمه!

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۷:۳۱

به نظر مي رسد چون مردم از اين طرحها راضي بودند لذا برخي اپراتورها و سازمان تنظيم مقررات از راضي بودن مردم ناراضي شده است چرا که نبايد مردم کلا راضي باشند و کاري در جهت منافع مردم صورت بگيره. اگه طرحي بود که به ضرر مردم بود عمرا سازمان تنظيم مقررات وارد ميشد چون مردم ناراضي اند ديگه!

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۱۳

کيفيتش زياد تغييري نکرده بود و اين همش بهانه اي بخاطر اينه که دولت با اين طرح ها مردم در هزينه هاشون کاهش پيدا ميشد و به تبع اون شارژ کمتري انجام ميدهند و نتيجه شارژ کمتر و قبوض کمتر اينه که نه درصد ماليات بر ارزش افزوده کمتري به دستشون ميرسه، رگولاتوري اومده سه تا اپراتور بهشون گفته که هيچ کدوم اين طرحو فعال نکنند و در اين قضيه باهم رقابت نکند که مردم با همون هزينه هاي بالا شارژ کنند و در نهايت پرداختي مردم بيشتر ميشه و نتيجه اش اينه که ماليات بيشتري نصيب دولت ميشه

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۳۸

عجب!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۶:۱۹

سلام لطفا از طرف ديگران نظر ندهيد که مشتريان رضايت نسبي داشتند. من يک بار استفاده کردم.و قبض بعدي که برايم آمد مبلغش دقيقا 3 برابر ميانگين قبض هاي يک سال گذشته ام بود. صد بار از استفاده کردنش پشيمون شدم

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۲:۰۳

پول ميديم بسته ميخريم او نور خط يا در دسترس نيست يا با سه چهار بار تماس و با کيفيت نازل بخصوص ايرانسل موجبات دق سل مشتريان را فراهم ساخته . نميدونم هدف ازاين طرح چنانچه کيقيت خوب داشته باشه چيست