• یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403121913112
  • خبرنگار : 71667

ارسال مرسولات را به روزهای پایانی سال موکول نکنید

ارسال مرسولات را به روزهای پایانی سال موکول نکنید

همه ساله در روزهای مانده تا پایان سال به دلیل افزایش شمار خریدهای اینترنتی و ارسال هدیه و سوغات، میزان مراجعات مردم به دفاتر پستی به طرز قابل ملاحظه‌ای بیشتر می‌شود، به همین دلیل مدیرعامل شرکت ملی پست توصیه می‌کند شهروندان ارسال مرسولات خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال فعالیت عمومی جامعه افزایش پیدا کرده و توسعه تجارت الکترونیک، ارسال هدیه، مرسولات پستی و سوغات افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه فعالیت‌های پستی و حمل و نقل نیز تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند و با افزایش روبه رو خواهند بود.   

مسئولان همیشه بر این موضوغ اذعان داشته‌اند که حجم فعالیت خدمات پستی از همان اوایل اسفند افزایش می‌یابد بنابراین با نزدیک شدن به فصل بهار و ماه فروردین طرح‌های لازم ارزیابی و اجرا می‌شود.  

محمد احمدی- مدیرعامل شرکت ملی پست- توضیح داده است با توجه به افزایش شمار خریدهای اینترنتی برنامه ویژه‌ای برای افزایش ساعت کار باجه‌های پستی در نظر گرفته می‌شود. به طوری که امسال هم با اجرای طرح استقبال از بهار، همه کارکنان شرکت ملی پست در باجه‌های قبول، حمل و نقل و رهسپاری همراه شده‌اند تا خدمت رسانی در اسرع وقت و بدون رسوب مرسولات انجام شود.

به گفته وی امسال تلاش شده است با افزایش خطوط پستی و ناوگان حمل و نقل، به روزرسانی سامانه‌های نرم افزاری، هوشمند سازی فرایندها به ویژه تجزیه بسته‌های پستی و تجهیز پستچی‌ها به ویژه پستچی‌های روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته به تلفن همراه هوشمند، سرعت و دقت ارسال و توزیع مرسولات افزایش یابد. با توجه به وظیفه حاکمیتی، خدمت رسانی پست در ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

علاوه بر موارد گفته شده افزایش شیفت و کشیک یکی از اقدامات در دستور انجام است. به عبارتی هم ساعت کاری افزایش می‌یابد و هم کشیک‌هایی برای ۲۹ و ۳۰ اسفند، سوم، چهارم، هفتم، دوازدهم و چهاردهم فروردین پیش‌بینی شده است که در این ایام در واحدهای پستی به مردم و مشتریان عزیز خدمات مورد نیاز ارائه و مرسولات در کمترین زمان ممکن به مقاصد خود ارسال شوند.  

همچنین در حوزه پاسخگویی نیز مرکز تماس و امور مشتریان شرکت ملی پست تمام وقت مشغول پاسخگویی به سوالات، پیگیری‌ و رفع ابهامات مشتریان در این ایام هستند. امیرحسین کریمی -معاون فنی‌ و بازرگانی شرکت ملی پست- هم گفته است با توجه به تجربیاتی که از سال‌های گذشته دارند، با تغییراتی که در زیرساخت‌ها ایجاد شده به امسال با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال حدود ۱۵ درصد افزایش ترافیک مرسولات را داریم، سطح قابل قبولی از کیفیت خدمات را ارائه خواهیم داد.

به گفته وی، امسال چند کامیون جدید به فرایند توزیع مرسولات افزوده شده، تعداد سورتینگ‌های هوشمند افزایش یافته و در برخی مراکز تجزیه، ربات‌های هوشمند عملاً کار را روان‌تر و به سریع‌تر پیش می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha