• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94101608997
  • خبرنگار : 71536

روزشمار فوتبال ایران – 16 دی

سعیدلو و کفاشیان، کرسی‌های ایران را به باد دادند/ پیشنهاد عربستانی‌ها به سپاهان

سعیدلو و کفاشیان، کرسی‌های ایران را به باد دادند/ پیشنهاد عربستانی‌ها به سپاهان

پنج سال پیش و در چنین روزی، انتخابات AFC برگزار شد و در شرایطی که کفاشیان به نفع علی سعیدلو انصراف داده بود، ایران نتوانست هیچ کرسی را به دست بیاورد و کشورهایی مانند گوام و مالدیو صاحب کرسی شدند.

پنج سال پیش و در چنین روزی، انتخابات AFC برگزار شد و در شرایطی که کفاشیان به نفع علی سعیدلو انصراف داده بود، ایران نتوانست هیچ کرسی را به دست بیاورد و کشورهایی مانند گوام و مالدیو صاحب کرسی شدند.

به گزارش ایسنا، در روزشمار 16 دی یک دهه اخیر فوتبال ایران و در سال 89، انتخابات AFC برگزار شد و علی سعیدلو رییس وقت سازمان تربیت بدنی با انصراف علی کفاشیان، نماینده ایران برای تصدی کرسی نایب رییسی اول شد اما او که تا قبل از این برای این نامزدی با انتقادات زیادی مواجه بود، در این بخش رقبایی از هند، نپال، پاکستان، سریلانکا و قرقیزستان داشت که در رای گیری در رقابت با نماینده‌ی نپال 25 بر 20 شکست خورد تا "گانش تاپا" نایب رییس AFC شود.

در بخش کمیته‌ی اجرایی هم علی کفاشیان از منطقه مرکز و جنوب نامزد شده بود که پیش از آغاز انتخابات به نفع سعیدلو کناره‌گیری خود را اعلام کرد. در پایان این انتخابات ایران نتوانست هیچ کرسی را به دست بیاورد اما کشورهایی مانند مالدیو، نپال و گوام صاحب کرسی شدند تا این اتفاقات باعث متضرر شدن ایران در سال‌های بعد شود. در پایان، ایران بازنده بزرگ این انتخابات لقب گرفت.

محمد دادگان، رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران با انتقاد از انصراف علی کفاشیان گفته بود: آقای کفاشیان! مگر این پست حق شما بود که از آن انصراف دادید؟ این خیانت تا ابد بر پیشانی‌تان می‌ماند. سیستم یک مدیر مانند تو را می‌خواهد که فقط به حرف‌های آنها گوش کنید.

در 16 آذر 90، علی کفاشیان در این باره گفته بود که به دلیل درخواست سعیدلو، از نامزدی خود انصراف داده بود اما از این کار رضایت نداشت.

در سال 82 و در چنین روزی، محمد رضا ساکت مدیرعامل سپاهان از پیشنهاد الاتحاد عربستان برای برگزاری هر دو بازی رفت و برگشت سوپر جام باشگاه‌های آسیا در عربستان در ازای دریافت پول خبر داد که با مخالفت سپاهان مواجه شد.

در سال 89 و در چنین روزی، تیم پرسپولیس در تورنمنت جهارجانبه ترکیه به مصاف اینتراخت فرانکفورت آلمان رفت و در وقت قانونی به تساوی یک بر یک مقابل این تیم رسید اما در ضربات پنالتی مقابل این تیم شکست خورد.

در 16 دی 88، در ادامه دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2011 قطر، تیم‌های ملی فوتبال سنگاپور و ایران به دیدار هم رفتند که این دیدار در پایان با پیروزی سه بر یک به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

در سال 87، اوساسونا با پاس گل مسعود شجاعی توانست سویا را با حساب یک بر یک متوقف کند. در این بازی نکونام 90 و شجاعی 15 دقیقه برای تیمشان بازی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha