• یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94092212142
  • خبرنگار : 71184

وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص شد

وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص شد

با رأی نمایندگان و بر اساس طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص شد.

با رأی نمایندگان و بر اساس طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس ماده 2 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی بر عهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که با ترکیب مندرج در قانون سنجش و پژوهش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل می‌شود و در این قانون به اختصار شورا نامیده می‌شود.

همچنین بر اساس ماده 3 وظایف و اختیارات شورا در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی عبارت است از:

-تصویب شیوه‌نامه اجرایی سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی

-تصویب عناوین و تعیین ضرایب دروس آزمون مربوط به هر رشته

-نظارت بر حسن اجرای فرآیند سنجش، پذیرش و اعلام نتایح پذیرفته شدگان

-تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی برای ورود به مرحله بعدی سنجش

-تصویب دروس آزمون متمرکز دوره کارشناسی ارشد در هر یک از رشته‌های تحصیلات تکمیلی و تعیین ضرایب آن

-تعیین دفعات برگزاری آزمون متمرکز در هر سال و مدت اعتبار آن

-تصمیم‌گیری در سایر مواد مربوط به سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

-تصویب معیارهای اختصاصی در خصوص رشته‌های خاص

تشریح تعاریف مندرج در طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

تعاریف مندرج در طرح سنجش و پذیرش داشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با رأی نمایندگان تصویب شد و بر اساس آن تا پایان بررسی طرح و در صورت تبدیل به قانون در بندهای مختلف برای واژگانی که در ماده یک مشخص شده معنای قانونی واحدی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده یک در خصوص تعریف اصطلاحات بکار رفته در طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تکمیلی تعریف واژگان به شرح زیر خواهد بود:

الف) دانشگاه: به کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تحت پوشش وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه و موسسات آموزش عالی و پژوهشی غیردولتی، دانشگاه اطلاق می‌شود و شامل طرح مذکور می‌شوند.

ب) وزارتین به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در متن طرح سنجش و پذیرش دانشجو وزارتین گفته می‌شود.

پ)سنجش: سنجش فرآیندی است که با هدف ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی،‌ایجاد فضای رقابتی یکسان و برقراری عدالت آموزشی برای کلیه داوطلبان تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون، مصاحبه، بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری انجام می‌شود.

ت) پذیرش: پذیرش فرآیندی است که با شرکت داوطلبان در آزمون آغاز و با بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، انجام مصاحبه علمی و سنجش علمی تکمیل و با اعلام نتایج قبولی توسط وزارتین از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان واموزش پزشکی پایان می‌یابد.

ث) تحصیلات تکمیلی: شامل مقاطع آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکترای ناپیوسته و دکترای تخصصی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha