• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94091710211
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی:

همه می‌توانند واقف باشند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: محدودیتی برای وقف و تعیین نیت آن برای واقف وجود ندارد و واقف می‏‎تواند از کوچکترین مسائل اقدام به وقف کرده و بعدها وقف‏‎های بزرگتری انجام دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: محدودیتی برای وقف و تعیین نیت آن برای واقف وجود ندارد و واقف می‏‎تواند از کوچکترین مسائل اقدام به وقف کرده و بعدها وقف‏‎های بزرگتری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‎الاسلام وحدت مشهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه می‎‏توانند واقف باشند و ضروری نیست که شخص حتمأ ملک و دارایی عظیمی داشته باشد تا بتواند نام خود را در زمره واقفین ثبت کند.

وی با تأکید بر این‌که «راه‏‎اندازی وقف دسته‏‎جمعی مستلزم همراهی تمام نهادهای دولتی و مردمی است» افزود: این طرح مستلزم ایجاد مجمعی است که برگه‏‏‌‎های وقف به‎شکل سهام در اختیار واقفین قرار گیرد و همگان از برکت این عمل نیک بهره‏‏‌مند شوند.

وی با بیان این‌که «بر اساس شرع، عرف و قانون موظف به عمل کردن به نیات واقفین هستیم تا ذره‌‎ای تخطی از نیت واقف صورت نگیرد» اظهار کرد: رسالت اصلی اداره اوقاف پاسداری از نیات واقفین و جامه عمل پوشاندن به فرموده رهبری درخصوص اجرای امینانه نیات واقفین است.

مشهوری فرهنگ‎سازی برای افزایش سنت حسنه و جاریه وقف را نیز جزو اصول اساسی این سازمان دانست و افزود: برای نیل به این هدف اداره اوقاف می‌کوشد تا ضمن عمل به نیت واقف، برنامه فرهنگی و تبلیغی ویژه‌‎ای نیز تدارک ببیند تا مردم با آثار و برکات وقف بیش از پیش آشنا شده و خودشان هم واقف باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح وقف جمعی مطرح شد که فرهنگسازی و اجرای این طرح مستلزم تشکیل و ایجاد مجمعی است که برگه‌های وقف به‎شکل سهام در اختیار واقفین قرار گیرد و همگان از برکت این عمل نیک بهره‎مند شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد: در استان تهران این طرح در قالب تأسیس بیمارستان سرطان کلید خورد و از استقبال خوبی هم برخوردار بود، در استان آذربایجان شرقی نیز می‎توانیم چنین طرحی را در جامعه هدف‏‎های گوناگون اعمال کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال در این استان شش هزار دانش‏‌آموز مشغول به تحصیل هستند که اگر هریک حتی مقدار ناچیزی وجه برای این طرح وقف کنند، اولا از برکات آن در زندگی خود بهره‌مند می‎شوند، ثانیا به صورت عملی اقدام به یک امر خیر را درک می‎‏‏کنند و دیگر اینکه جامعه و یا خودشان از برکات و خدمات آن طرح نصیب می‎برند که این نیز تنها با اتحاد و همراهی مجموعه‎‏ها و نهادهای مختلف دولتی و مردمی ممکن می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha