• چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94090402749
  • منبع : نمایندگی سمنان

‌استاندار سمنان:

مسئولان زمینه اجرا شدن امر‌به‌معروف و نهی از منکر ‌را ‌تسهیل کنند

مسئولان زمینه اجرا شدن امر‌به‌معروف و نهی از منکر ‌را ‌تسهیل کنند

ایسنا/سمنان ‌استاندار سمنان گفت: اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خوب عمل می‌کردیم، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی امروز را نداشتیم.

‌استاندار سمنان گفت: اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خوب عمل می‌کردیم، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی امروز را نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمدرضا خباز در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و دیگر اعضای این شورا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت به خیر و امر به معروف به عنوان یک وظیفه همگانی در قانون اساسی آمده است.

وی‌ ادامه داد: ما چه به عنوان مسئولان و چه به عنوان شهروندان ایران اسلامی هم شرعا و قانونا و هم عقلا و منطقا باید بیشترین وقت را مصروف تحقق و اجرای این قانون و وظیفه شرعی کنیم.

استاندار سمنان‌ با اشاره به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر بر لایه‌های مختلف اجتماعی‌ افزود: چنانچه در اجرای این مهم درست عمل کنیم، بدون تردید آسیب‌های اجتماعی نظیر‌ طلاق، اعتیاد، افزایش زندانی‌ها و... در جامعه باید به حداقل ممکن برسد.

خباز با بیان اینکه شورای امر به معروف از مهمترین شوراها در استان‌ها است، اضافه کرد: با اجرای درست، دقیق و جامع این فریضه الهی می‌توان تمامی نابسامانی‌های جامعه را سامان داد.

این مقام ارشد اجرایی‌ از قرآن به عنوان بزرگترین دستورالعمل زندگی بشر یاد کرد و افزود: هرگاه انسان از این دستورالعمل الهی فاصله گرفته دچار خسران و زیان‌کاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بزرگان دین، یادآور شد: ما هر گاه از ائمه‌معصومین، ولایت فقیه، روحانیت و بزرگان و اندیشمندان‌ جامعه فاصله گرفتیم، دچار خسران شدیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه اینکه امربه معروف و نهی از منکر وظیفه دینی همه ما است، اضافه کرد: همه مسئولان امر موظفند برای اجرای این قانون و وظیفه شرعی‌ وقت گذاشته و زمینه را برای اجرایی شدن آن تسهیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha