• دوشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94090201148
  • خبرنگار : 80001

مدیر عامل بانک مسکن تشریح کرد:

تامین مالی زیرساخت‌های شهر جدید پردیس

مدیر عامل بانک مسکن با بیان این‌که آیین‌نامه اجرایی بافت‌های فرسوده نهایی شده است، از اخذ مجوز مدل تامین مالی خدمات زیربنایی پردیس در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان این‌که آیین‌نامه اجرایی بافت‌های فرسوده نهایی شده است، از اخذ مجوز مدل تامین مالی خدمات زیربنایی پردیس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدهاشم بت‌شکن در پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران اظهار کرد: یک سری پروژه‌های زیربنایی در شهر پردیس وجود دارد که به نظر می‌رسد دولت بودجه ساخت آنها را ندارد؛ لذا بانک به دنبال این است که با ایجاد خدمات مدیریت دارایی به تدریج منابعی را در اختیار این شهر قرار دهد.

وی با بیان این که این منابع برای تکمیل پروژه‌های پردیس اختصاص می‌یابد، گفت:‌ وقتی زیربناها ساخته شود ارزش افزوده زمین‌ها بالا می‌رود و بدین ترتیب این ارزش افزوده از طریق پیش‌فروش و فروش اوراق مشارکت به تامین منابع مالی پردیس کمک می‌کند. این مدل در حال اخذ مجوز از بانک مرکزی است.

بت‌شکن همچنین از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی بافت‌های فرسوده خبر داد و اظهار کرد: در بخش مسکن از چهار روش برای تامین مالی استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به منابع اولیه به عنوان سهام و همچنین وامی که بانک‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهند اشاره کرد.

به گفته وی آنچه کشورمان نیاز دارد تامین مالی پروژه است که حجم آن در زمان تحریم کاهش یافته که با روش ترکیبی از تامین مالی ساختار یافته و تامین مالی شرکتی درصدد انجام آن هستیم.

بت‌شکن اظهار کرد: در تامین مالی پروژه می‌توان با نرخ‌های دو تا سه درصد از منابع خارجی استفاده کرد که کشور ما به آن نیاز دارد.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به تامین مالی ساختار یافته گفت: ما برخی دارایی‌هایی داریم که بازارپذیر نیستند و تلاش بانک مسکن این است که این دارایی‌ها را ارزشمند و بازارپذیر کند تا بتواند باعث افزایش سودآوری شرکت‌ها شود که نمونه‌های در حال پیگیری آن در شرکت عمران و شرکت فرودگاه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۱۲:۴۳

مترو پرند با جذب فاينانس و يوزانس از چين و ژاپن و هند احداث شود

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۲ ۱۲:۴۸

ساخت شهرهاي جديد توسط وزارت راه و شهرسازي بدون تامين مترو و ريل باس کار اشتباهي است چون با عدم استقبال سرمايه گذاران و مردم مواجه ميشود. مثل شهر جديد اميرکبير که بعد از 5 سال از آغاز ساخت , هنوز خالي از سکنه است