• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94090100219
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد

فعالیت 15 آزمایشگاه تخصصی تحقیقاتی در این دانشگاه

فعالیت 15 آزمایشگاه تخصصی تحقیقاتی در این دانشگاه

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در جهت ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی، آزمایشگاهی و نصب تجهیزات جدید، از فعالیت 15 آزمایشگاه تخصصی تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این آزمایشگاه‌ها در قالب شبکه شاعا و شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی قابلیت ارایه خدمات به تمام محققان کشور را دارند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در جهت ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی، آزمایشگاهی و نصب تجهیزات جدید، از فعالیت 15 آزمایشگاه تخصصی تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این آزمایشگاه‌ها در قالب شبکه شاعا و شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی قابلیت ارایه خدمات به تمام محققان کشور را دارند.

دکتر محمد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌ که فعالیت‌های دانشگاه در حوزه آزمایشگاه‌ها در دو بخش امنیت آزمایشگاهی (HSSD) و تجهیزات تحقیقاتی تعریف شده است، اظهار کرد: امسال رویکرد جدید و جدی در حوزه فرآیندهای HSSD با نگاه به تخصص‌های مختلف و حرکت به سمت استانداردسازی و ایمن‌سازی فضای آزمایشگاهی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات آزمایشگاهی نیز امسال با توجه به حمایت وزارت علوم و همچنین پیگیری‌های ریاست دانشگاه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی خوبی با اولویت قرار دادن نیاز دانشکده‌ها خریداری شد که این تجهیزات در مرحله ارسال و نصب قرار دارد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌ که امسال در مجموع حدود 300 تا 340 میلیون تومان قرارداد خرید تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی با 9 شرکت مختلف منعقد شد، تصریح کرد: این دستگاه‌ها حداکثر تا آذر ماه تحویل و نصب می‌شوند.

ذاکری افزود: تمامی دستگاه‌ها بر اساس اولویت‌های پژوهشی دانشگاه از طریق شبکه آزمایشگاهی علمی کشور(شاعا) و حمایت این نهاد بر اساس قابلیت استفاده در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و پژوهشی خریداری شده‌اند و با نظرخواهی از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه در گروه‌های مختلف و تعیین اولویت برای فعالیت‌های پژوهشی در پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و طرح‌های داخل و خارج دانشگاه انتخاب شدند.

وی با اشاره به این که ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در حال احداث است، اظهار کرد: زمین آزمایشگاه در حال حاضر مشکلات حقوقی دارد که درصدد رفع آن هستیم به همین دلیل دستگاه‌های خریداری شده در آزمایشگاه‌های تخصصی در دانشکده‌های مختلف جانمایی می‌شوند و امکان ارایه خدمات تخصصی به بیرون از دانشگاه را نیز دارند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به عضویت این دانشگاه در شبکه آزمایشگاه‌های علمی کشور و شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های دانشگاه در قالب این شبکه‌ها قابلیت ارایه خدمات به تمام محققان کشور را دارند.

ذاکری با بیان این‌ که در خرید دستگاه‌های تحقیقاتی هیچ‌گونه اعمال سلیقه خارج از گروه و دانشکده مربوطه انجام نشده است، اظهار کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه در طول چند سال اخیر به هیچ عنوان در موضوع خرید دستگاه‌ها دخالت نکرده است زیرا اعتقاد بر این است که باید دستگاه‌ها مورد نیاز و درخواست اعضای هیأت‌ علمی باشد.

وی ادامه‌ داد: تمام دانشکده‌ها براساس سهم خود از بودجه پژوهشی و با توجه به امتیازهای پژوهشی خود، پیشنهاد و درخواست نیاز نسبت به دستگاه‌های آزمایشگاهی را به معاونت اعلام کردند که بر اساس این پیشنهادات و اولویت‌بندی خرید این دستگاه‌ها انجام شد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به فعالیت 15 آزمایشگاه تخصصی پژوهشی در این دانشگاه، در خصوص برنامه‌های دانشگاه برای ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی، گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر یک دانشگاه جوان است که نیاز دارد به‌صورت جدی به آن توجه شود تا بتواند روز به روز به دانشگاه‌های سطح اول کشور نزدیک شود.

ذاکری افزود: این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی علوم دریایی در منطقه است که حرفی برای گفتن دارد و مقالات اعضای هیأت علمی و تولیدات علمی آن، دانشگاه را جزو دانشگاه‌های برتر کشور قرار داده است اما با توجه به جوان و نوپابودن برای توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه به حمایت همه‌جانبه نیاز است.

وی با بیان این‌ که در اولین ابلاغ بودجه پژوهشی امسال همچنان برای خرید دستگاه‌های تحقیقاتی اقدام می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این روند تا زمانی که دانشگاه به یک ثبات در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی برسد، ادامه خواهد یافت.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر درخصوص سیاست‌های کلان کشور و افزایش نگرش‌ها به مطالعات دریایی و همچنین نیاز کشور در رابطه با علوم بنیادی، کاربردی و صنعتی در مباحث علوم و فنون دریایی، گفت: مقالات و طرح‌های پژوهشی در حوزه مباحث دریایی نسبت به سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است و به‌طور کامل از همه پایان‌نامه‌هایی که در حوزه مباحث دریایی اعم از مرز دانش و کاربردی انجام شود، حمایت خواهد شد.

ذاکری افزود: همچنین در ارتباط با طرح‌های داخلی و ارتباط با صنعت رشد بسیار معناداری نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است که نشان از افزایش فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی در حوزه علوم دریایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha