• شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94082313972
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل تامین منابع کتابخانه‌های عمومی:

کمتر از 3 میلیون عضو وفادار در کتابخانه‌های عمومی داریم

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افزایش حقوق و دستمزد کتابداران خبر داد و گفت: این اتفاق به زودی اجرایی می شود.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افزایش حقوق و دستمزد کتابداران خبر داد و گفت: این اتفاق به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، علی رمضانی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که امروز(23 آبان) در مجتمع غدیر کرمانشاه برگزار شد، تیراژ کتاب، میزان مراجعه مردم به کتابخانه های عمومی و گفتمان کتابخوانی در کشور را از مولفه های کتابخوان بودن یا نبودن یک جامعه برشمرد و گفت: وضعیت موجود نشان می دهد در هر سه مولفه نقایصی وجود دارد که اگر همت جمعی نشود، موضوع روز به روز پیچیده تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموعه 3200 کتابخانه عمومی کشور زیر سه میلیون نفر عضو وفادار داریم، افزود: بر اساس آمارهای موجود میانگین شمارگان کتاب در کشور زیر 1000 نسخه است و البته آمارهای دقیق این رقم را زیر 500 نسخه اعلام می کنند.

مدیر کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از کتاب به عنوان قلب فکری جامعه یاد کرد که به اعضای دیگر جامعه خدمت رسانی می کند و بر لزوم برنامه ریزی برای بازگرداندن کتاب و کتابخوانی به جایگاه خود تاکید کرد.

وی تعداد کتابداران کشور را نیز بیش از شش هزار نفر دانست و گفت: این افراد علی رغم داشتن مشکلات معیشتی و حقوق و دستمزد پایین، در تلاشند تا به نحو مطلوب به جامعه کتابخوان خدمت رسانی کنند.

رمضانی با بیان اینکه موضوع رسیدگی به وضعیت کتابداران در سراسر کشور از زمان آمدن دبیرکل جدید کتابخانه های عمومی آهنگ دیگری به خود گرفته، از افزایش حقوق و دستمزد کتابداران خبر داد و گفت: این اتفاق به زودی اجرایی می شود.

وی افزود: سه ضلع بهبود وضعیت معیشت، آموزش و توانمندسازی کتابداران را در برنامه داریم .

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور حیات کتابخانه های عمومی را در گرو خدمت رسانی به اعضا دانست و بر لزوم کیفیت بخشی به ارائه کار کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی در راستای گذاشتن دوره های آموزشی برای توانمند کردن افراد گفت: در این راستا دوره های آموزشی ویژه مثل مشاوره کتابدار، قصه گویی برای مادران و... برگزار خواهد شد.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده در کشور در چشم انداز 1404 باید به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد، گفت: این رقم در حال حاضر در استان کرمانشاه با افتتاح کتابخانه های جدید 3.5 متر مربع است که استان در میانه های سرانه کشور است و امید است با برنامه ریزی شاهد این اتفاق در استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha