• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94081810687
  • خبرنگار : 71496

با تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها؛

وزیر خارجه لوکزامبورگ: وضعیت غزه "فاجعه‌بار" است

وزیر خارجه لوکزامبورگ: وضعیت غزه "فاجعه‌بار" است

وزیر خارجه لوکزامبورگ وضعیت غزه را «فاجعه‌بار» خواند و لغو محاصره غزه و آغاز بازسازی‌ها در این شهر باهدف ایجاد آینده‌ای خوب برای کودکان و ساکنان غزه را خواستار شد.

وزیر خارجه لوکزامبورگ وضعیت غزه را «فاجعه‌بار» خواند و لغو محاصره غزه و آغاز بازسازی‌ها در این شهر باهدف ایجاد آینده‌ای خوب برای کودکان و ساکنان غزه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژان آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ که به غزه سفر کرده در کنفرانس مطبوعاتی در این شهر از کشورهای حامی فلسطین پخواست به تعهداتسان در قبال فلسطین پایبند باشند.

آسلبورن افزود: در غزه نسلی از کودکان ساکن هستند که مستحق زندگی بهتر و تحصیل‌اند و نمی‌خواهند در خشونتی همیشگی زندگی کنند.

وزیر خارجه لوکزامبورگ صبح روز یکشنبه از گذرگاه "بیت حانون" که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است وارد غزه شد و سفر کوتاه خود را به این شهر آغاز کرد و در این سفر با وزرای دولت فلسطین و نمایندگانی از نهادهای بین‌المللی دیدار کرد.

آسلبورن همچنین از شهر بیت حانون واقع در شمال غزه و نیز محله الشعباعیه واقع در شرق شهر غزه بازدید کرد.

کشورهای عربی و غیرعربی در کنفرانس قاهره که اکتبر سال گذشته تشکیل شد، متعهد شدند با پرداخت مبلغی در حدود 5.4 میلیارد دلار آمریکا متعهد به بازسازی غزه شدند. نیمی از این مبلغ به بازسازی غزه و نیمی دیگر به رفع برخی نیازهای فلسطینی‌ها اختصاص یافت اما بازسازی غزه به شکل بسیار کند صورت می‌گیرد.

غزه به دنبال جنگ ژوئیه 2014 به شدت آسیب دید و بخش‌های زیادی از آن تخریب شد و بیش از 2100 فلسطینی به شهادت رسیده و 11 هزار تن دیگر زخمی شدند.

طبق آمار وزارت کار فلسطین، در این حملات 51 روزه 12 هزار واحد مسکونی فلسطینیان به شکل کامل تخریب شد و 160 هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که از میان آنها 6600 هزار واحد مسکونی غیرقابل سکونت هستند.

وزیر خارجه لوکزامبورگ در جریان سفر خود به رام‌الله، شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و تمامی پیامدهای آن را "غیرقانونی" توصیف کرد و از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست به میز مذاکرات براساس راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل بازگردند.

پیشتر ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین از اتحادیه اروپا خواست نقش مهمی در روند مسالمت‌آمیز و مذاکرات ایفا کرده و شرایط خطرناک سرزمین‌های اشغالی را به حال خود رها نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha