• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۰۶:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94081810368
  • خبرنگار : 71417

حماس: انتفاضه قدس نبرد آزادسازی مسجد الاقصی را کلید زد

حماس: انتفاضه قدس نبرد آزادسازی مسجد الاقصی را کلید زد

یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد: انتفاضه قدس دروازه‌های نبرد آزادسازی مسجد الاقصی را گشود.

یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد: انتفاضه قدس دروازه‌های نبرد آزادسازی مسجد الاقصی را گشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح بردویل، مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: جدای از موضع‌گیری شرم آور برخی طرف‌های داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی، انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد و روز به روز بر حدت و شدت آن افزوده می شود؛ به نحوی که هر روز شاهد اقدامات و عملیات های غافلگیرانه نیروهای انتفاضه هستیم. این مساله نشانگر شکست تلاش های شوم دشمنان ملت فلسطین در زمینه خاموش کردن شعله این انتفاضه است.

وی یادآور شد: مجامع بین‌المللی قادر به متوقف کردن جنایات رژیم صهونیستی علیه ملت و مقدسات و سرزمین فلسطین نیستند. موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال انتفاضه قدس شرم آور و دو پهلو است و این تشکیلات توان موضع گیری علیه اسرائیل و متوقف کردن همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر قدس را ندارد.

این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد: موضع سران عرب در قبال انتفاضه قدس عجیب و غریب و مردود است؛ به نحوی که برخی مواقع آنان همسو با رژیم صهیونیستی مواضعی را اتخاذ می کنند و این امر نشان می دهد که فلسطین در سرلوحه برنامه هایشان قرار ندارد.

بردویل ادامه داد: فلسطینیان به حراست از دین برخاسته اند. آنان از یک مساله عقیدتی پاسداری می کنند. ما هرگز در صیانت از باورهای دینی خود کوتاهی نخواهیم کرد. هر کس که گمان می کند محاصره و کشت و کشتار موجب تضعیف اراده پولادین ما می شود، سخت در اشتباه است.

این مقام بلند پایه حماس اظهار داشت: انتفاضه قدس از روز نخست ماه اکتبر گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و این مساله نشان می دهد که فلسطینیان بیش از هر زمان دیگری به آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی از چنگال اشغالگران صهیونیست نزدیک شده اند.

«انتفاضه قدس مانع از تقسیم مسجد الاقصی شد»

اسامه حمدان

در همین حال، اسامه حمدان، مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به این که اهداف انتفاضه قدس محقق شده است، تاکید کرد که انتفاضه طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را به شکست کشاند و به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین نیز پایان داده و فلسطینیان را با یکدیگر متحد کرد.

حمدان در همایشی که جماعت اسلامی در لبنان برگزار کرده بود، تاکید کرد که انتفاضه بدون دستور هیچ طرفی و به طور خودجوش شعله ور شد و هیچ کسی قادر به مهار آن نخواهد بود.

حمدان تصریح کرد که تحرکات گسترده آمریکا در منطقه به خاطر نگرانی از پیچیده‌تر شدن اوضاع و متشنج شدن اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی است و همین مساله موجب شد تا جان کری، وزیر خارجه آمریکا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد و این رژیم را وادار به برداشتن محدودیت سنی برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی نماید.

وی در ادامه گفت که انتفاضه بار دیگر به همه ثابت کرد که رژیم صهیونیستی خطری راهبردی برای کل منطقه است. وی از امت اسلامی و عربی به ویژه محافل رسمی خواست به هر شیوه ممکن از انتفاضه ملت فلسطین حمایت کنند. حمدان اظهار داشت: ما دریافتیم که رژیم صهیونیستی یک قدرت پوشالی بیش نیست و به راحتی متزلزل می‌شود.

حمدان خاطر نشان کرد: برخی 22 سال پیش پس از امضای معاهده اسلو گمان می کردند که منازعه فلسطین دیگر پایان یافت اما بسیار زود اوضاع تغییر کرد و دیدیم که مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به بن‌بست کشیده شد و هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت. مقاومت صهیونیست‌ها را به عقب‌نشینی از نوار غزه وادار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha