• پنجشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 94071610671
  • منبع : نمایندگی کرمان

ایجاد اکو پارک در کرمان

ایجاد اکو پارک در کرمان

ایسنا/کرمان معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: به دنبال ایجاد یک اکو پارک در شهر کرمان در محدوده قلعه دختر و قلعه اردشیر هستیم تا بتوانیم ضمن ایجاد شور و نشاط در مردم این شهر بخشی از این اکو پارک را نیز به نونهالان کرمانی اختصاص دهیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: به دنبال ایجاد یک اکو پارک در شهر کرمان در محدوده قلعه دختر و قلعه اردشیر هستیم تا بتوانیم ضمن ایجاد شور و نشاط در مردم این شهر بخشی از این اکو پارک را نیز به نونهالان کرمانی اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "ابوالقاسم سیف‌اللهی" امروز در حاشیه بازدید معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور از فاز دوم طرح کمربند سبز شهر کرمان تصریح کرد: در فاز نخست طرح کمربند سبز کرمان، 150 هکتار فضای سبز به محدوده فضاهای سبز شهر کرمان افزوده شد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت و ساز به غیر از سرویس بهداشتی، اماکن ورزشی و پارک در محدوده این کمربند ممنوع است، اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک اکو پارک در شهر کرمان در محدوده قلعه دختر و قلعه اردشیر می باشیم تا بتوانیم ضمن ایجاد شور و نشاط در مردم این شهر بخشی از این اکو پارک را نیز به نونهالان کرمانی اختصاص دهیم.

سیف‌اللهی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر کرمان اذعان کرد: علی رغم اینکه کرمان یک شهر کویری است اما سرانه فضای سبز کرمان به ازای هر نفر 14 متر مربع است که با اجرای فاز سوم طرح کمربند سبز سرانه فضای سبز هر کرمانی را به 19.5 متر مربع افزایش خواهیم داد.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه بخشی از فضای سبز شهر کرمان از طریق فاضلاب زیر سطحی آبیاری می شود تصریح کرد: از امروز فاز سوم طرح کمربند سبز کرمان آغاز بکار خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم 24 کیلومتر از طرح کمربند سبز در در محدوده شهر کرمان ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح مبارزه با حاشیه‌نشینی در کرمان گفت: در فاز نخست این طرح توانستیم 95 درصد حاشیه‌نشینی را در شهر کرمان متوقف کنیم و درفاز دوم نیز ایجاد کمربند سبز در محدوده شهر را در دستور کار قرار دادیم ضمن آنکه امیدواریم بتوانیم در فاز سوم طرح مبارزه با حاشیه‌نشینی، به بحث ساماندهی حاشیه نشینان بپردازیم.

سیف اللهی با بیان اینکه هم اکنون بحث بازآفرینی بافت های فرسوده در حاشیه شهر کرمان در دستور کار استانداری قرار گرفته است خاطر نشان کرد: در طرح کمربند سبز 70 کیلومتر از باغات و اراضی مردم واقع شده است که این باغات و اراضی به همین صورت باقی خواهد ماند و هیچگونه تخریب و تغییری صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha