• چهارشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94071510131
  • منبع : نمایندگی مازندران

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

گروه حقیقت‌یاب برای پیگیری فاجعه منا تشکیل شود

گروه حقیقت‌یاب برای پیگیری فاجعه منا تشکیل شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: آل‌سعود لیاقت اداره حج را ندارند و باید یک هیئت حقیقت‌یاب موضوع فاجعه منا را پیگیری کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: آل‌سعود لیاقت اداره حج را ندارند و باید یک هیئت حقیقت‌یاب موضوع فاجعه منا را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در افتتاحیه کمسیون‌های هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت مصیبت بزرگ منا گفت: این افراد لیاقت اداره حج را ندارند و باید یک هیئت حقیقت‌یاب این موضوع را پیگیری کنند و امیدواریم کشورهای اسلامی یک نماینده برای مدیریت حج تعیین کنند.

وی با بیان این‌که «جمعیت جامعه مدرسین سابقه نیم قرنی دارند» افزود: در طول این دوران شخصیت‌های علمی فرهیخته و بزرگی در این جمعیت عضویت داشتند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که «مردم به جامعه مدرسین اعتماد دارند» تصریح کرد: جامعه مدرسین باید در امورات فرهنگی، دینی و اجتماعی کشور تاثیرگذار و در مسائل جامعه موضع‌گیری‌ داشته باشند.

وی با بیان این‌که «جامعه مدرسین در برنامه خود به دنبال ارتباط نزدیک با علمای بلاد باشند» افزود: اولین اجلاسیه در مشهد برگزار شد که بسیار با شکوه بود.

مقتدایی اظهار کرد: در تمامی کمسیون‌های اجلاس هفتم نیازها و کاستی‌ها بررسی می‌شود و اگر در سازمان و اداره‌ای از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی وجود دارد آنها را گزارش دهید تا این گزارشات در جلسه هیئت رئیسه جامعه مدرسین ارایه و در آن جلسه تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این‌که «جامعه مدرسین مشکلات کیفی آموزش و تبلیغ در استان، نداشتن امام جماعت در مساجد و موضوعاتی که در محدوده اجلاسیه است را گزارش دهند» افزود: امیدواریم ارایه اشکالات و ارایه پیشنهادات سبب شود استان‌های شما در همه جوانب از هر بدی مبرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha