• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94070704432
  • خبرنگار : 71434

توافق پوتین و اوباما برای تبادل اطلاعات درباره سوریه

توافق پوتین و اوباما برای تبادل اطلاعات درباره سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا امروز(سه‌شنبه) گفت، واشنگتن و مسکو در خصوص "برخی اصول اساسی" برای سوریه توافق دارند و وی قصد دارد روز چهارشنبه بار دیگر با همتای روس خود دیدار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز(سه‌شنبه) گفت، واشنگتن و مسکو در خصوص "برخی اصول اساسی" برای سوریه توافق دارند و وی قصد دارد روز چهارشنبه بار دیگر با همتای روس خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به شبکه ام.اس.ان.بی.سی اظهار کرد: توافق (میان ما و روسیه) درباره این که سوریه باید یک کشور متحد و سکولار باشد، باید با گروه تروریستی داعش مقابله شود و در سوریه باید انتقال قدرت مدیریت شده صورت بگیرد وجود دارد.

کری در یک مصاحبه تلویزیونی در نیویورک گفت، هم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال "راهی برای حرکت به جلو" در سوریه هستند.

کری نشست روز دوشنبه اوباما و پوتین به منظور بحث درباره بحران سوریه را " حقیقتا سازنده و بسیار رسمی" توصیف کرد که در جریان آن "یک بحث بسیار صریح" انجام شده است.

کری اظهار کرد: همه درک می کنند که سوریه در خطر است و جهان با فوریت به دنبال نوعی راه‌حل برای سوریه است.

وی افزود: ما به دنبال راهی هستیم تا از طریق آن به این نقطه برسیم که بتوانیم یک انتقال قدرت (در سوریه) را مدیریت کنیم و در خصوص نتیجه آن توافق داشته باشیم تا بتوانیم بحران سوریه را حل کنیم.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید نیز به شبکه ام.اس.ان.بی.سی اظهار کرد، این که روسیه تصدیق کند که انتقال قدرت سیاسی در سوریه لازم است، " یک نقطه شروع" است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید با این حال مدعی شد، بشار اسد دلیل ریشه‌ای بحران سوریه است.

همچنین سخنگوی کرملین از توافق پوتین و اوباما برای تبادل اطلاعات نظامی در خصوص سوریه خبر داد.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، و باراک اوباما، روسای جمهور روسیه و آمریکا در خصوص تبادل اطلاعات درباره سوریه در جریان نشستشان در نیویورک توافق کردند.

وی افزود: قرار است یک مرکز اطلاعاتی در بغداد برای تبادل اطلاعات میان روسیه، ایران، عراق و روسیه ایجاد شود.

پسکوف همچنین گفت، اطلاعی از حملات هوایی احتمالی ارتش روسیه علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه ندارد و پرسش‌های مربوط به این مساله باید وزارت دفاع روسیه ارجاع داده شود.

پسکوف گفت:هنوز اطلاعاتی درباره حملات هوایی روسیه به اهداف مشخص در سوریه نداریم.

وی افزود: روابط آمریکا و روسیه در بهترین حالات خودنیست اما روسیه آماده است با آمریکا برای حل بحران‌های موجود به ویژه حل بحران سوریه همکاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha