• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94070603830
  • خبرنگار : 71415

/مجمع عمومی سازمان ملل/

پوتین: سازمان ملل کارایی لازم را ندارد

پوتین: سازمان ملل کارایی لازم را ندارد

ولادیمیر پوتین در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خطرناک بودن تلاش‌ها با هدف تضعیف این سازمان تاکید کرد و در عین حال گفت: قدرت سازمان ملل در این است که بتواند دیدگاه‌های متفاوت را در نظر بگیرد اما سازمان ملل کارایی لازم را ندارد.

ولادیمیر پوتین در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خطرناک بودن تلاش‌ها با هدف تضعیف این سازمان تاکید کرد و در عین حال گفت: قدرت سازمان ملل در این است که بتواند دیدگاه‌های متفاوت را در نظر بگیرد اما سازمان ملل کارایی لازم را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه که برای نخستین بار اقدام به سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل کرد، عنوان داشت، سازمان ملل نهادی است که جهان را از آشوب‌های بزرگ نجات داده است.

پوتین با اشاره به این که سازمان ملل از حیث مشروعیت منحصر به فرد است، گفت: تصمیم‌گیری سازمان ملل درباره مسائل اساسی به خاطر اختلافات میان اعضای شورای امنیت دچار خدشه شده اما این اختلافات در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: تصمیم‌های سازمان ملل که به عنوان قطعنامه ارائه می‌شوند گذرنامه رسیدن به نقاط جدید هستند و هر راهی خارج از سازمان ملل با قوانین بین‌الملل منافات خواهد داشت.

از سوی دیگر، وی تلویحا از این که آمریکا پس از پایان جنگ سرد خود را آقای دنیا تصور می‌کند، انتقاد کرد. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین عنوان کرد، قدرت سازمان ملل در این است که بتواند دیدگاه‌های متفاوت را در نظر بگیرد اما سازمان ملل کارایی لازم را ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که برای ایجاد هماهنگی بین المللی برای مقابله با داعش تلاش خواهد کرد. پوتین خواهان حمایت بین‌المللی از دولت سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین صدور قطعنامه‌ای در سازمان ملل با هدف هماهنگی تلاش‌ها به منظور مبارزه با این گروه شد.

پوتین از سیاست حمایت از حکومت بشار اسد به عنوان دولت مشروع سوریه دفاع کرد. پوتین تصریح کرد، سربازان ارتش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با تروریست‌ها می جنگند و روسیه به همین دلیل از آنها حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: عدم هماهنگی با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم اشتباه است. گروه‌های موسوم به مخالفان میانه‌رو سوری در کنار داعش در حال جنگ با دولت سوریه هستند.

وی تاکید کرد: ما نیازمند ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با افراط‌گرایی هستیم. ارتش سوریه به تنهایی در مقابل تروریست‌ها و داعش می‌جنگد.

پوتین گفت، روسیه به عنوان رئیس شورای امنیت به زودی نشستی برای ارزیابی تهدیدات در خاورمیانه برگزار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه کمک‌های نظامی و فنی به سوریه و عراق ارائه می‌دهد. ما از دولت جدید عراق حمایت می کنیم. همچنین بازسازی دولت لیبی نیازمند حمایت بین‌المللی است.

پوتین با بیان این که در گذشته از حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی چشم پوشیده می‌شد و از آن برای اهداف سیاسی استفاده می‌شد، تاکید کرد که داعش وسیله‌ای برای براندازی دولت‌هایی است که برخی تمایلی به روی کار ماندن این دولت‌ها ندارند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین از خطری که تروریست‌های گروه داعش برای کشورهای مبدا، از جمله کشورهای اروپایی و روسیه ایجاد می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد: داعش مرزهای عراق و سوریه را در خواهد نوردید و به دیگر سرزمین‌ها نیز سرایت خواهد کرد. پوتین گفت: اوضاع کنونی خاورمیانه بسیار خطرناک است. این نوعی نفاق است که ما تروریسم بین‌المللی را محکوم کنیم اما منابع تغذیه شبکه‌های تروریستی را نادیده بگیریم.

پوتین از سیاست غرب و آمریکا در خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و آن را غیرمسئولانه و توأم با دورویی خواند.

وی همچنین از گسترش ناتو به شرق انتقاد کرد. رئیس جمهور روسیه همچنین از اینکه تحریم‌های اقتصادی یک جانبه و چند جانبه به یک عمل عادی تبدیل شده است انتقاد کرد و گفت که غرب تلاش می‌کند اراده خود را از طریق فشار اقتصادی به دیگران تحمیل کند.

وی در خصوص تغییرات آب‌ و هوایی و تلاش‌های روسیه در جهت مقابله با آن گفت:‌ روسیه تا پنج سال دیگر به میزان چشمگیری تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش خواهد داد.

پوتین گفت که باید از تکنولوژی نوین برای کاهش آسیب به محیط زیست بهره گرفت.

هیات اوکراینی هنگام سخنرانی ولادیمیر پوتین در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، به نشانه اعتراض سالن کنفرانس را ترک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha