• سه‌شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94063119560
  • منبع : نمایندگی البرز

‌تحصیل 1800 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان البرز

‌تحصیل 1800 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان البرز

ایسنا/البرز ‌رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 1800 دانش آموز استثنایی در البرز به مدرسه می‌روند.

‌رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 1800 دانش آموز استثنایی در البرز به مدرسه می‌روند.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، با اعلام این خبر اظهار کرد: در ابتدای سال تحصیلی جدید در استان یک‌هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی با معلولیت کم توان ذهنی، ناشنوا، نیمه شنوا، نابینا، و نیمه بینا شروع به تحصیل می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۳۷۰ دانش آموز تلفیقی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سال تحصیلی جدید اقدام به تحصیل می‌کنند.

این مقام مسئول در توصیف دانش آموزان تلفیقی گفت: به دانش آموزانی با معلولیت‌های کم شنوا، کم بینا و جسمی حرکتی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، دانش‌آموزان تلفیقی می‌گویند که از طریق معلم رابط تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش استثنایی البرز، تعداد ۲۶ مدرسه برای سال تحصیلی جدید در سطح استان به همراه شش مرکز اختلالات یادگیری دولتی و یک مرکز اختلال یادگیری غیردولتی (در مجموع۳۳ مرکز) آماده استقبال از دانش آموزان استثنایی استان خواهد بود.

نوروزی همچنین از افتتاح مرکز اختلالات یادگیری در نظرآباد سخن به میان آورد و گفت: این مرکز از ابتدای سال تحصیلی جدید شروع بکار می‌کند، همچنین پنج مرکز اختلالات در طول سال تحصیلی جدید در استان راه اندازی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: امسال با اجرای طرح غربالگری در مدارس عادی استان بیش از ۶۰ دانش‌آموز که در طرح تلفیقی نبودند، شناسایی شده و از ابتدای مهر تحت پوشش طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی در پایان گفت: در سال جاری پروژه مهر برای اولین بار در آموزش و پرورش استثنایی به طور مستقل اجرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha