• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070100714
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان عنوان کرد

ضرورت همراهی سه ضلع مثلث دانایی در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه

ضرورت همراهی سه ضلع مثلث دانایی در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه

ایسنا/سمنان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از معلم، مدرسه و خانواده به عنوان سه ضلع مثلث دانایی یاد کرد و خواستار همکاری خانواده‌ها با آموزش و پرورش استثنایی استان شد.

اشرف‌السادات داودالموسوی یکم مهرماه ضمن تبریک بازگشایی مدارس به فرهنگیان و دانش‌آموزان و جامعه‌هدف این اداره اظهار کرد: هماهنگی کامل بین این سه ضلح به بهبود آموزش در مدارس و خصوصاً رشد دانش آموزان با نیاز ویژه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال شروع مهر با میلاد پیامبر مهر و مهربانی حضرت خاتم(ص) و دانشمند یگانه و موسس مذهب جعفری امام صادق(ع) را به فال نیک می‌گیریم، ادامه داد: همان‌گونه که جهان با شروع بهار به تکاپو می‌افتد و همه‌چیز نو و تازه می‌شود مهر نیز تلاشی دوباره برای آموختن و دانایی است و مهر امسال که با ربیع‌الاول همراه شده خود بهاری همراه دارد که نویدبخش شروعی خوش‌یمن و با برکت است.

وی با تقدیر از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان گفت: وظیفه ما بسی سنگین‌تر از معلمان دانش‌آموزان عادی است و مسئله‌ای که بی‌شک انگیزه و رغبت ما را در این راه بیشتر می‌کند وجود فرشتگانی معصوم است که خداوند به رسم امانت در اختیار ما قرار داده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان افزود: آنچه که برای آموزش کودکان این سرزمین اهمیت ویژه‌ای دارد تشکیل مثلث دانایی با سه ضلع معلم، مدرسه و خانواده می‌باشد و هرگاه این سه ضلع به‌طور کامل با هم هماهنگ بوده و نقش خود را به درستی ایفا کنند شاهد خواهیم بود که دانش‌آموزان ما شکوفا خواهند شد.

داودالموسوی به نقش مهم جامعه در آموزش دانش‌آموزان تصریح کرد: رویدادهای اخیر جامعه نشان داد که علم به تنهایی نمی‌تواند یک فرد را برای زندگی در اجتماع آماده سازد و یک دانش‌آموز باید با آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندی آماده برای رویارویی با معضلات و چالش‌های موجود در اجتماع مسلح شود به‌ویژه که این دانش‌آموز دارای مشکلاتی باشد که سطح ارتباطی او و جامعه را باریک‌تر و محدودتر کند.

وی وعده داد: امسال با شعار برای ایران برای مدرسه زیباترین صحنه‌های اتحاد ایرانی را رقم خواهیم زد و برای اعتلای خود و فرزندان‌مان و آینده ایران عزیزمان از جان مایه خواهیم گذاشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در پایان یادآور شد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب، معلمان را سربازان گمنام نظام اسلامی دانستند مجاهدت در جبهه علم و دانش را سرلوحه کار خویش قرار می‌دهیم تا رهرو راستین سه‌هزار شهید استان و ۱۲۴ شهید فرهنگی و ۶۰۱ شهید دانش‌آموز استان سمنان باشیم.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان بیش از 950 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: ۶۷۰ دانش‌آموز استثنایی در ۱۹ مدرسه مستقل با ۳۹ کد واحد آموزشی و کلاس ضمیمه در این استان مشغول به تحصیل هستند.

 داودالموسوی افزود: همچنین ۲۸۰ دانش‌آموز با معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی‌حرکتی و اتیسم نیز به‌صورت تلفیقی در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان از خدمات آموزشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha