• چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94062516210
  • منبع : نمایندگی سمنان

تحصیل 6500 دانش‌آموز افغان در مدارس استان سمنان

تحصیل 6500 دانش‌آموز افغان در مدارس استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، از تحصیل و ثبت‌نام 6500 دانش‌آموز افغان در مدارس این استان در سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، از تحصیل و ثبت‌نام 6500 دانش‌آموز افغان در مدارس این استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«محمدرضا جهان» در حاشیه‌ی نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایسنا گفت: این دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل می‌کنند.

وی با بیان این‌که اتباع خارجی تنها در شهرستان‌های غرب استان و عمدتاً در گرمسار و سمنان امکان اسکان و تحصیل دارند، افزود: بین دانش‌آموزان ایرانی و افغان هیچ تفاوتی در ارائه خدمات آموزشی وجود ندارد. البته براساس قانون تنها مبلغ مختصری از دانش‌آموزان غیرایرانی دریافت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، با بیان این‌که 12 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سطح این استان 136 مدرسه غیردولتی فعالیت دارند. هم‌چنین 68 واحد آموزش در استان به‌صورت هیات‌امنایی اداره می‌شوند.

مدارسی که اجازه اخذ پول از دانش‌آموز هستند

وی با بیان این‌که مدیران مدارس استان اجازه دریافت پول از اولیا‌ء و دانش‌آموزان را ندارند، تصریح کرد: هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد که به اجبار بابت ثبت‌نام پولی از دانش‌آموز دریافت کند. البته برخی مدارس که به صورت هیات‌امنایی اداره می‌شوند از طریق انجمن‌های اولیا و مربیان مبالغی برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، جبرانی و.. دریافت می‌کنند که تضاد و تخالفی با قانون ندارد.

وی با بیان این‌که برخی مدارس برای اخذ پول، مجوز قانونی دارند، خاطرنشان کرد: مدارس سمپاد، تیزهوشان، شاهد و مدارس هیات‌امنایی براساس قانون می‌توانند مبالغی از دانش‌آموزان دریافت کنند.

جهان در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی دریافت این مبالغ ادامه داد: در این مدارس خدمات آموزشی ویژه‌تری ارایه می‌شود. البته کلاس‌های آموزشی مختلفی در سایر مدارس نیز برگزار می‌شود اما آموزش و پرورش بابت آنها از دانش‌آموزان هزینه‌ای دریافت نمی‌کند اما این مدارس چهارگانه علاوه‌بر آن خدمات، خدمات آموزشی ویژه‌ای به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جدای از این مدارس هر مدیر مدرسه‌ای که اجازه دریافت پول از دانش‌آموز و اولیاء دانش‌آموزان را بدهد، تخلف کرده و با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha