• سه‌شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94061710836
  • خبرنگار : 71454

اعطای بالاترین نشان هنری آمریکا به «استفن کینگ»

اعطای بالاترین نشان هنری آمریکا به «استفن کینگ»

«باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا بالاترین نشان هنری این کشور را به «استفن کینگ» نویسنده سرشناس ادبیات معاصر اعطا می‌کند.

«باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا بالاترین نشان هنری این کشور را به «استفن کینگ» نویسنده سرشناس ادبیات معاصر اعطا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «استفن کینگ» رمان‌نویس پرطرفدار آمریکایی روز دهم سپتامبر مدال ملی هنر آمریکا را که بالاترین نشان هنری این کشور است از رییس‌جمهور ایالات متحده دریافت می‌کند.

بر اساس این خبر، این مدال به افرادی اعطا می‌شود که به واسطه نقش قابل ملاحظه‌شان در تعالی‌، رشد و حمایت از هنر در آمریکا شایسته تقدیر هستند.

«استفن کینگ» نویسنده پرکار و خلاق رمان‌های پرفروشی چون «درخشش» به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر آمریکا شناخته می‌شود که داستان‌گویی خود را با تحلیل هوشمندانه طبیعت انسانی تلفیق می‌کند.

«استفن کینگ» در واکنش به این خبر در صحفه توئیتر خود نوشت: "فکر می‌کنم قرار است مدال ملی هنر را دریافت کنم، از این اتفاق شگفت‌زده سپاسگزارم".

«کینگ» مدال ملی هنر آمریکا را در روز دهم سپتامبر در کنار 10 شخص و نهاد برگزیده دیگر دریافت می‌کند که یکی از آن‌ها «توبیاس وولف» دیگر نویسنده آمریکایی است که به پاس نقش قابل ملاحظه‌اش در عرصه ادبیات به عنوان نویسنده و آموزگار این مدال را دریافت می‌کند.

«استفن کینگ» خالق بیش از ‌200 اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. وی نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های کینگ چنان با گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت.

کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند؛ فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «1408» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

از برندگان پیشین مدال ملی هنر آمریکا می‌توان به چهره‌های مطرحی چون «ری بردبری»، «جان آپدایک»،«فیلیپ راث»، «موریس سنداک»، «هارپر لی» و «مایا آنجلو» اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha