• یکشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94061509238
  • خبرنگار : 71402

موگرینی رسیدگی به بحران پناهجویان را زمان‌بر دانست

موگرینی رسیدگی به بحران پناهجویان را زمان‌بر دانست

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به موج جدید مهاجران که در اتحادیه اروپا اختلاف ایجاد کرده است، گفت که حل این مساله طولانی مدت است و کشورهای عضو باید خود را با این واقعیت جدید منطبق کنند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به موج جدید مهاجران که در اتحادیه اروپا اختلاف ایجاد کرده است، گفت که حل این مساله طولانی مدت است و کشورهای عضو باید خود را با این واقعیت جدید منطبق کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیررسمی دو روزه وزرای اتحادیه اروپا گفت: مساله پناهجویان یک پروسه طولانی مدت است؛ هر چه زودتر آن را بپذیریم، سریعتر می‌توانیم پاسخی اثرگذار و متحد ارائه دهیم.

وی افزود: این مساله تمام ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چند ماه پیش ایتالیا، یونان و مالت شاهد این مساله بودند اما حال مجارستان و این اتفاق می‌تواند برای سایر کشورهای عضو در آینده رخ دهد.

موج جدید پناهجویان به اروپا که عمدتا از کشور جنگ‌زده سوریه هستند، موجب اختلاف در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا شده است و آلمان خواسته است تا کشورها تعداد بیشتری مهاجر جنگ‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا را پذیرا باشند.

با این حال کشورهایی همچون مجارستان مخالف طرح‌های کمیسیون اروپا برای گرفتن سهم اجباری پناهجویان هستند و می‌گوید که این روش تنها پناهجویان را ترغیب می‌کند تا جان خود را به خطر بیندازند و به اروپا بیایند.

در همین حال، دولت انگلیس وعده داده است تا 15 هزار آواره سوری را بپذیرد و امید دارد که بتواند ماه آتی مجوز حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را از پارلمان بگیرد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس تحت فشار بین‌المللی و داخلی قرار دارد تا به بحران پناهجویان رسیدگی کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها نیز بر لزوم کمک بیشتر به پناهجویانی که از درگیری‌های خاورمیانه می‌گریزند، تاکید کرده است.

کلینتون به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: جهان باید متحد شود. این مساله نباید تنها شامل یک یا دو کشور و یا حتی اروپا و یا آمریکا شود. ما باید به وظیفه خود عمل کنیم؛ اروپا هم باید همین کار را انجام دهد اما این یک بحران گسترده جهانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha