به گفتهی نماینده مردم شهریار علت اصلی کیفیت نامرغوب خودروهای ایرانی را ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه، انحصار و همکاری نکردن با خودروسازان مطرح جهان دانست.
حسین گروسی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: واحد تحقیق و توسعه خودروسازان کشور باید ارتباط نزدیک و عملیاتیتری با مراکز پژوهشی و دانشگاهی برتر کشور برقرار کنند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس قوای محرکه، مصرف سوخت، پلت فرم استحکام و زیبایی را از جمله بخشهایی دانست که در طراحی خودرو باید توسط خودروسازان مورد بازنگری اساسی قرار گیرد.
به گفتهی وی، لازمه تقویت بخشی تحقیق و توسعه خودروسازان افزایش بودجه این بخش عنوان کرد.
گروسی همکاری خودروسازان بزرگ کشور با برندهای مطرح بینالمللی در قالب کنسرسیومهای مشترک را موجب ارتقاء سطح کیفی صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: کاهش قیمت خودرو همزمان با ارتقاء کیفیت خودروهای ایرانی باید دنبال شود.
به اعتقاد نماینده مردم شهریار در مجلس، استفاده از فناوریهای روز سومین نیاز صنعت خودروسازی کشور برای خروج از تولید بی کیفیت و فاقد ایمنی خودروهای ایرانی است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس انحصاری بودن و دولت بودن صنعت خودرو سازی کشور را از عوامل تاثیرگذار در تولید بی کیفیت خودرو در ایران خودرو و سایپا عنوان کرد و افزود: انحصار در صنعت خودرو باید از طریق خصوصی سازی سهام و مدیریت ایران خودرو و سایپا شکسته شود. باید با همکاری مشترک با خودروسازان خارجی بیشتر کیفی سازی و کاهش قیمتها را به وجود آورد. در این صورت میتوان نسبت به شکسته شدن انحصار در بازار خودرو و عرضه خودروهای به روز و ایمن به بازار مصرف به دلیل نظارت قدرتمند شرکای خارجی اطمینان پیدا کرد.
انتهای پیام
نظرات